piątek, 16 sierpnia 2013

Lawendowe pancakes

   Moja lawenda w tym roku pięknie zakwitła, miałam więc co suszyć;) A skoro już ją ususzyłam muszę do czegoś ją wykorzystać. Na pierwszy rzut zrobiłam coś, co wszyscy lubimy, czyli placuszki, zwane pancakes. Doskonałe na śniadanko! Dzięki dodatkowi lawendy mają nieco inny, lekko ziołowy smak. Ja zazwyczaj podaję je z ciepłą śmietanką oraz domową konfiturą...




Składniki:
2 szklanki mąki pszennej,
1 i 1/2 szklanki mleka,
2 jajka,
2 łyżeczki proszku do pieczenia,
70g stopionego masła,
1/3 szklanki cukru pudru,
3/4 łyżki suszonej lawendy.



Przygotowanie


Mąkę przesiać wraz z proszkiem do pieczenia, wymieszać z cukrem pudrem.
Mleko połączyć ze stopionym masłem i rozkłóconymi jajkami. Wymieszać ze suchymi składnikami. Na koniec dodać lawendę i dokładnie wymieszać.
Smażyć na odrobinie oleju małe placuszki, z obu stron na złoty kolor. Odsączyć na ręczniku papierowym.
Podawać z podgrzaną śmietanką lub domową konfiturą.



                                       Smacznego:)
Przepis dodaję do akcji:

Z dziećmi i dla dzieci


4 komentarze:

  1. Pancakes z lawendą??? Nigdy takich nie próbowałam.. Ciekawy pomysł

    OdpowiedzUsuń
  2. Znakomity pomysl! Mam pochowane w szafkach jakies koszmarne ilosci suszonej lawendy, trzeba bedzie wreszcie ja zuzyc! :)

    Milo, ze bierzesz udzial w akcji.
    Kasia
    lejdi-of-the-house.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. Kasiu lawenda jest świetna, wykorzystaj ją koniecznie;)

    OdpowiedzUsuń