piątek, 18 marca 2016

Ciasto Princessa z karmelem

Lekkie ciasto kokosowe, delikatny krem budyniowy, biszkopty, słodki karmel i chrupiące wafelki. Takie jest właśnie to ciasto:) PRZEPYSZNE! Idealne praktycznie na każdą okazję, Święta, urodziny, niedzielne ciasto, ale bez okazji też zniknie w mgnieniu oka... 
W Kauflandzie znajdziecie właśnie atrakcyjną promocję na jajka, śmietanę 30% oraz masę krówkową



foremka 23x33 cm


Biszkopt: 
  • 6 białek
  • 200g wiórków kokosowych, 
  • 100g cukru,
  • szczypta soli, 
  • 50g płatków migdałowych, 
  • 3 wafle Princessa kokosowe (37g każda).
Białka ubić na sztywno z dodatkiem soli. Następnie, stale ubijając, stopniowo dodawać cukier. Dodać wiórki kokosowe oraz płatki migdałowe, delikatnie wymieszać szpatułką. Na sam koniec dodać posiekane wafelki. Wymieszać. 
Ciasto przelać do formy o wym. 23x33cm wyłożonej papierem do pieczenia. Piec około 30 minut w temp. 170st. Ostudzić.


Krem:  
  • 2 szklanki mleka, 
  • 6 żółtek
  • 300g śmietany 30%
  • 100g cukru, 
  • łyżka mąki pszennej, 
  • 3 łyżki mąki ziemniaczanej, 
  • 220g masła lub margaryny.
W 3/4 szklanki mleka rozrobić żółtka oraz obydwie mąki. Dokładnie rozmieszać, by nie było żadnych grudek. Resztę mleka zagotować wraz ze śmietaną 30% i cukrem. Na gotujące się mleko wlać rozrobione mąki, stale mieszając, gotować na małym ogniu, aż masa zgęstnieje. Przestudzić. Miękkie masło utrzeć na gładką masę, stale ucierając, dodawać po łyżce zimnej masy budyniowej.

Dodatkowo:  
  • opakowanie podłużnych biszkoptów, 
  • puszka masy krówkowej ( 400g, użyłam Helio ), 
  • 2 Wafle Princessa kokosowe (po37g każda).
Na cieście rozsmarować 2/3 masy, ułożyć biszkopty, jeden obok drugiego. W szparach między biszkoptami rozsmarować masę krówkową. Wyłożyć resztę kremu i posypać posiekanymi wafelkami. 
Ciasto przechowywać w lodówce.






Źródło: Zjem to


                                                                           Smacznego:))
 

75 komentarzy:

  1. mmm..wygląda obłędnie, pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale pyszności, ślinka leci na sam widok:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale kusząco wygląda! :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. przepis ok,tylko nie wiem co mam zrobic z ta smietana 30% ?

    OdpowiedzUsuń
  5. A co ze smietana,wlewamy ja do maki,a nastepnie do gotujacego sie mleka,czy gotujemy z mlekiem w pierwszej kolejnosci?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pisze, że gotujemy ją razem z mlekiem.... "Resztę mleka zagotować wraz ze śmietaną 30% i cukrem"

      Usuń
  6. Witam.W składnikach kremu jest 300 g śmietany,natomiast w opisie nie znalazłam kiedy mam dodać ten składnik.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Super wygląda i chyba jest pyszne, ale co zrobić ze śmietanką?

    OdpowiedzUsuń
  8. A co ze śmietaną kremowka ktora miała byc w masie?

    OdpowiedzUsuń
  9. A co ze śmietaną kremowka ktora miała być w masie?

    OdpowiedzUsuń
  10. ciasto wygląda pysznie, tylko nigdzie nie doszukałam się co zrobić ze śmietaną 30%. Domyślam sie że ubić i gdzieś pomiędzy warstwy ją wysmarować, może na biszkotpy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Resztę mleka zagotować wraz ze śmietaną 30% i cukrem. Przeczytaj dokładnie przepis a znajdziesz tą frazę

      Usuń
  11. Wygląda pysznie...

    OdpowiedzUsuń
  12. a co z tą śmietaną?

    OdpowiedzUsuń
  13. prosze mi powiedziec do czego ma isc smietana 30 procentowa

    OdpowiedzUsuń
  14. A kiedy tą śmietanę do kremu bo nie wiem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już Ci z 10 razy pisano co ze śmietaną. Przeczytaj jeszcze raz przepis bo ręce opadają

      Usuń
  15. a co ze smietana 30

    OdpowiedzUsuń
  16. A co ze śmietaną? Bo w skladnikach jest wymieniona a w opisie juz nie

    OdpowiedzUsuń
  17. pysznie się zapowiada,ale nie wiem co zrobić ze śmietaną...pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  18. A do czego smietana w kremie?

    OdpowiedzUsuń
  19. Wygląda bardzo "bogato" i efektownie :-)

    OdpowiedzUsuń
  20. Obłędnie słodkie pyszności! Nie oparłabym się :)

    OdpowiedzUsuń
  21. a gdzie śmietanka 30 procentowa w przepisie jest a nie pisze gdzie wykorzystać

    OdpowiedzUsuń
  22. A do czego ta śmietanka w kremie?

    OdpowiedzUsuń
  23. Co zrobić z kremówką :)

    OdpowiedzUsuń
  24. co zrobić ze śmietaną

    OdpowiedzUsuń
  25. do czego ta śmietana 30%?

    OdpowiedzUsuń
  26. Odpowiedzi
    1. Kochani dziękuję Wam bardzo za czujność i przepraszam za moją nieuwagę! Już edytuję przepis. Smietanki NIE UBIJAMY dodajemy ją po prostu do tej części mleka, którą gotujemy z cukrem :)

      Usuń
    2. Resztę mleka zagotować wraz ze śmietaną 30% i cukrem. Na gotujące się mleko wlać rozrobione mąki, stale mieszając,

      Usuń
  27. W 3/4 szklanki mleka rozrobić żółtka oraz obydwie mąki. Dokładnie rozmieszać, by nie było żadnych grudek. Resztę mleka zagotować wraz ze śmietaną 30% i cukrem.

    OdpowiedzUsuń
  28. znam ten przepis z bloga "Zjem to", mam "princessę" w planach na Wielkanoc; dlaczego nie podajesz źródła?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że podaję, na końcu przepisu jest wymienione źródło. I właśnie z tego samego bloga zaczerpnęłam przepis;)

      Usuń
  29. A ja nie wiem ile poruszonych wafli dać do ciasta i ile na mase na sam koniec. W sumie ma być trzy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do ciasta w składnikach są 3 Princessy i dodatkowo jeszcze mamy w składnikach 2 Princessy, które używamy do dekoracji:)

      Usuń
  30. Co zrobić gdy krem wyszedł za rzadki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przypuszczam, że trochę zbyt płaskie łyżki mąki były dodane i dlatego tak wyszło. Można np. dodać odrobinę mleka w proszku lub łyżeczkę żelatyny rozpuszczonej w gorącej wodzie i przestudzonej. Przechpwywanie w lodówce też oczywiście sprawi, że krem nie będzie tak rzadki.

      Usuń
  31. Zrobiłam na święta. Wygląda pysznie teraz się chłodzi w lodówce. Jutro będziemy próbować :D

    OdpowiedzUsuń
  32. Pyszne ciacho, nie za słodkie, takie w sam raz. Jako pierwsze zniknęło z wielkanocnego stołu ;)

    OdpowiedzUsuń
  33. Czy masę krowkowa nalezy podgrzec zeby sie fobrze rozprowadzala?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja moją masę trzymałam w temp. pokojowej i była wystarczająco miękka, rozprowadzała się bez problemu.

      Usuń
  34. Ciasto jest obłędne!!! Zrobiłam je na Wielkanoc - pobiłam nim wszystkie inne a pobić sernik mojej mamy to nie lada sztuka - Princessa zniknęła jako pierwsza :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Ciasto rewelacja! Zrobiłam na Wielkanoc i Smakowało wszystkim! Zniknęło szybciej niż słynny sernik mojej mamy. PYCHA

    OdpowiedzUsuń
  36. Dzisiaj zrobilam i jest pyszne! Idealnie połączone smaki:) to ciasto bedzie czesto u mnie goscic. Dziękuję za inspiracje i pozdrawia

    OdpowiedzUsuń
  37. Resztę mleka zagotować wraz ze śmietaną 30% i cukrem.

    OdpowiedzUsuń
  38. Jakie to musiało być cholernie pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  39. Witam. A szklanka u Pani to ile ml? bo zawsze mam z tym problem :(

    OdpowiedzUsuń
  40. Dziś robiłam,poezja dla podniebienia!

    OdpowiedzUsuń
  41. Mniaam! Aż ślinka cieknie! Koniecznie muszę wypróbować ten przepis! ;)
    Pozdrawiam
    Zapraszam do mnie: http://karolinakuchmaci.blogspot.com/
    PS:Obserwuję i liczę na rewanż

    OdpowiedzUsuń
  42. Z racji tego, że łyżka łyżce nierówna mogłabym prosić o wskazanie wagowe mąk do masy?

    OdpowiedzUsuń
  43. Takie połączenie lubię najbardziej.
    Wygląda smakowicie. :-)
    Polecam moje ciasto z karmelem.
    http://wszystko-smaczne.blogspot.com/2016/09/ciasto-milionera-z-orzeszkami-ziemnymi.html

    OdpowiedzUsuń
  44. Idealne ciasto na niedzielne spotkanie z rodziną. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  45. Czy nada sie to ciasto zeby zrobic z niego tort? :)

    OdpowiedzUsuń
  46. Czy nada sie to ciasto zeby zrobic z niego tort? :)

    OdpowiedzUsuń
  47. Ciasto pyszne, ale jak zawsze muszę dodać "trochę od siebie". Robię zwykły biszkopt, smaruję własnymi powidłami i na to kolejne warstwy jak w przepisie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja robię podobnie, łamię słodycz powidłami z wiśni i jest nieziemsko pyszne

      Usuń
  48. Po jakim czasie jest najlepsze do zjedzenia? 😃

    OdpowiedzUsuń
  49. To ciasto to moje ulubione smaki - kokos, migdały, masa krówkowa. Ciasto rewelacyjne w smaku, pysznie kremowe, rozpływające się w ustach. Po prostu cudo!!! Pozdrawiam Mama Olgi

    OdpowiedzUsuń
  50. Kwasna Smietana 30 czy slodka smietanka 30?

    OdpowiedzUsuń