środa, 6 lutego 2013

Serowe serduszka - pączki

Czy pączki zawsze muszą być okrągłe i z białym lukrem?? Ja postanowiłam to zmienić i przygotowałam pączki w kształcie serduszek, nadziane konfiturą i polane czerwonym lukrem. Pasują na wiele okazji, na Tłusty Czwartek, Walentynki a nawet na Dzień Matki:):)



Składniki:
 60dag mąki pszennej,
12dag masła lub margaryny,
40dag półtłustego twarogu,
15dag drobnego cukru do wypieków,
2 dag świeżych drożdży,
2 łyżki śmietany 12%,
łyżeczka proszku do pieczenia,
4 jajka,
3 łyżki mleka,
1/2 laski wanilii,
szczypta soli,
ulubiona konfitura.

Przygotowanie

Mleko lekko podgrzać, wkruszyć drożdże i dodać 3 łyżki mąki pszennej. Dobrze wymieszać i odstawić na 15min, by drożdże zaczęły pracować. Resztę mąki przesiać do miski, dodać cukier, szczyptę soli, proszek do pieczenia, zmielony twaróg i śmietanę. Wbić jajka, dodać nasiona wanilii, mleko, posiekaną margarynę oraz zaczyn. Wszystko połączyć, zagnieść ciasto. Przykryć ściereczką i odstawić na godz w ciepłe miejsce. Następnie rozwałkować, wycinać serduszka, odstawić na 30min w ciepłe miejsce by pączki podrosły. Smażyć na głębokim oleju z obu stron, odsączyć na ręczniku papierowym. Zimne pączki za pomocą szprycy nadziewać dowolną konfiturą. Podawać oprószone cukrem pudrem lub polane lukrem. Ja zrobiłam zwykly lukier i dodałam szczyptę czerwonego barwnika.
 



Smacznego:)

 

5 komentarzy:

  1. Jakie słodkie! :) Idealna propozycja walentynkowego deseru.

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczne :)
    Też piekłam serduszkowe pączki, ale jakieś takie mało kształtne mi wyszły :P

    OdpowiedzUsuń
  3. ja wycinałam foremką do ciasteczek i było kilka niewypałów, ale to nic, mąż i syenk zaraz się nimi zaopiekowali:):)

    OdpowiedzUsuń