sobota, 16 lutego 2013

Pijana stefanka z truskawkami

Dzisiaj coś szybkiego i taniego;) Dostałam od mamy spory zapas kaszy manny, więc trzeba było coś z nią zrobić. Postanowiłam ulepszyć tradycyjną stefankę i wzbogaciłam ją o truskawki i likier jajeczny, oczywiście mój ulubiony;):) Latem warto użyć świeżych owoców.


Składniki:
duża paczka herbatników (200g),
1 l mleka,
szkl. kaszy manny,
180g masła,
16 łyżek cukru,
1/2 kg truskawek (mogą być mrożone),
100ml likieru jajecznego Adwokat (można dać troszkę więcej),
laska wanilii,
50g mlecznej czekolady.
Przygotowanie
 
Na dno blaszki o wym. 23x24cm wyłożyć herbatniki. Mleko zagotować z masłem i wydrążoną laską wanilii i cukrem. Wsypać kaszę, mieszając gotować kilka minut, aż kasza zgęstnieje. Podzielić na dwie części, do jednej dodać pokrojone w plasterki truskawki (jeśli mrożone to rozgnieść widelcem). Ciepłą masę wylać na herbatniki. Do pozostałej kaszy dodać likier jajeczny, wylać na masę truskawkową. Przykryć kolejną warstwą herbatników. Wstawić na kilka godzin do lodówki. Polać stopioną czekoladą.
 

Smacznego:)
 

6 komentarzy: