piątek, 24 kwietnia 2015

Ciasto Lion - bez pieczenia

Mnie co prawda ostatnio nie ciągnie do słodkiego, jednak moich chłopaków tak:) Dlatego uraczyłam ich taką oto pyszna bombą kaloryczną! Byli zachwyceni! Ciasto dość szybko się robi, nie wymaga pieczenia i pasuje na wszystkie okazje. A już na pewno na Święto Pierwszej Komunii.




foremka 23x33 cm

Spód: 
  • 400g herbatników, 
  • 400g masy krówkowej. 
Na dnie formy rozłożyć warstwę herbatników, posmarować lekko ciepłą masą krówkową i przykryć drugą warstwą ciastek. Odstawić.

Masa serowa:  
  • 750g serka mascarpone, 
  • 150 ml śmietanki 30%, 
  • 4 łyżki cukru pudru, 
  • 3 duże batony "Lion".
Śmietankę ubić na sztywno z dodatkiem cukru pudru. Następnie, stale miksując, powoli dodawać do serka mascarpone ubitą śmietankę. Dodać posiekane batony, wymieszać szpatułką. Masę wylać do formy. Przykryć ostatnią warstwą herbatników. Schłodzić.

Śmietanka:  
  • 500ml śmietanki 36%, 
  • 2 łyżki cukru pudru, 
  • 2 duże batony "Lion".
Śmietankę ubić na sztywno z dodatkiem cukru pudru. Rozsmarować na wierzchu ciasta. Posypać posiekanymi batonami. Ciasto wstawić na całą noc do lodówki, by herbatniki nieco zmiękły. Przechowywać w lodówce.






Źródło: Sweet Cakes


                                                                             Smacznego:))
 

37 komentarzy:

  1. Pięknie się prezentuje!
    Pozdrawiam
    www.kornikwkuchni.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Robiłam już kilka razy - jest rewelacyjne i proste w wykonaniu. POLECAM!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciasto pysznie i efektownie wygląda. Ładne warstwy.

    OdpowiedzUsuń
  4. Na jak dużą blachę przewidziane są te proporcje?

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę wypróbować!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Zrobiłam, zjadłam .....jest przepyszne,przesłodkiei kaloryczne, ale co tam :-) przepis podkradam :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wydaje się proste do zrobienia, a wygląda obiecująco :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Czy do śmietanki i masy serowej żadnych fixów czy żelatyny się nie dodaje? Nie popłyną te warstwy gdy ciasto będzie stało na stole? Bardzo ładnie wygląda, chciałabym je zrobić, ale troszkę się obawiam. :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W masie serowej mascarpone i batony zastępują nam fixy, zaś do ostatniej masy jeśli użyjemy dobrej śmietanki koniecznie 36% ,również wystarczy sam cukier puder by ją odrobinę usztywnić i nic nie spłynie;))

      Usuń
  9. A ja mam takie pytanie 😄 czy serek mascarpone można zastąpić innym serkiem??? Nie ukrywam że trochę przydrogo....wiem wiem pewnie broni się smakiem! 😄

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt, z serkiem mascarpone na pewno ciasto będzie miało inny smak, ale myślę, że można go zastąpić też np. białym serem zmielonym lub gotowym z wiaderka albo gęstym serkiem homogenizowanym. Tylko wtedy może być potrzebna odrobina żelatyny, żeby masa nie była za rzadka.

      Usuń
    2. Moja mama robi to ciasto z masy karpatkowej tez jest bardzo dobre

      Usuń
  10. Pyszności ^_^
    POLECAM <3

    OdpowiedzUsuń
  11. A mozna herbatniki zastapic krakersami? Moze wtedy byloby mniej slodkie

    OdpowiedzUsuń
  12. Plus za łatwość przygotowania i to, że nie wymaga pieczenia. Duży minus za ilość kalorii w jednej porcji. Pamiętajmy o utrzymywaniu zdrowych nawyków żywieniowych i racjonalnego jadłospisu a na mały kawałek tego ciasta będzie można przymknąć oko :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Co to za ciasto jak kupne batoniki lion...

    OdpowiedzUsuń
  14. Łał! świetne! Bardzo jestem ciekawa smaku :)

    OdpowiedzUsuń
  15. to ciasto jest pyszne:)polecam

    OdpowiedzUsuń
  16. Czy to jest duza standardowa blacha

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odrobinę mniejsza, ale można użyć też takiej standardowej.

      Usuń
  17. super ciasto i smaczne :):):)

    OdpowiedzUsuń
  18. powiem zczerze ze dzis wieczorkiem robie na dzien chlopaka dla mojej klasy i tez sie ciut obawiam ze cos nie wyjdzie (robie je pierwszy raz i juz na wielki swiat :) ) jestem dobrej nadziejii wyglada obiecujaco pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  19. Dobra zrobiłam :) Ale posypałam je jeszcze czekolada gorzka :D
    Robiłam pierwszy raz, zobaczymy co z tego wyjdzie :d

    OdpowiedzUsuń
  20. Jeśli ubiajmy śmietankę z cukrem pudrem, to ten cukier dodajemy od razu czy dopiero po ubiciu śmietanki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja cukier puder dodaję po około 2 minutach ubijania śmietanki, gdy jeszcze nie jest sztywna.

      Usuń
  21. Ciasto jest SUPER ! Przepis zasugerował mi mój syn autystyczny i na pewno zrobimy jeszcze raz. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  22. A GDZIE SER??????????????

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ciasto nie ma w sobie typowego sera:) Jest na bazie serka mascarpone i śmietany.

      Usuń