sobota, 9 lutego 2013

Pełnoziarnista pizza z chorizo

Słyszałam, że dziś Międzynarodowy Dzień Pizzy:) W takim razie nie mogło jej zabraknąć i u mnie. Po czwartkowych kaloriach warto sięgnąć po odrobinę zdrowszą wersję pizzy na mące pełnoziarnistej. Jak w każdej pizzy, można dodać swoje ulubione dodatki...



Ciasto:
szkl. mąki pszennej pełnoziarnistej,
5g świeżych drożdży,
1/4 szkl. letniej przegotowanej wody,
łyżka oleju rzepakowego,
szczypta soli.
 
Drożdże zmieszać z letnią wodą, odstawić na 5 min, by zaczęły pracować. Mąkę przesiać, zmieszać ze solą i olejem, dodać rozpuszczone drożdże. Zagnieść gładkie ciasto. Przykryć ściereczką i odstawić na 20min w ciepłe miejsce. Następnie rozwałkować i wylepić cistem dno i brzegi formy na pizzę.
 
Farsz:
2 łyżki koncentratu pomidorowego,
1 duży pomidor,
4 kiełbaski chorizo,
szczypta bazylii,
szczypta ostrej papryki,
szczypta tymianku,
szczypta rozmarynu,
5 dag startego żółtego sera.
Koncentrat rozsmarować na cieście. Pomidora umyć, wraz z chorizo pokroić w plasterki.  Na cieście ułożyć plastry pomidora oraz plasterki kiełbasy. Posypać ziołami i papryką oraz startym serem. Piec ok. 15-20min w temp. 220st.
 

Smacznego:)
 

4 komentarze:

  1. Wszystko co zawiera chorizo z miejsca staje się u mnie ulubionym daniem :) Dlatego zjadłabym chętnie choć kawałeczek takiej pizzy...

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajnie, że trafiłam na ten przepis! Już od dawna myślałam o czymś w hiszpańskim stylu. A co może być bardziej hiszpańskiego niż chorizo? :) Swoją drogą całkiem zacne kawałeczki dałaś na swoją pizzę. Dziś pewnie wezmę na tapetę ten przepis, ale zrobię może z podwójnego ciasta, bo mój facet uwielbia się najeść i zawsze mi mówi, "żeby było tak, jak w Dominium" :P Mam nadzieję, że się uda.

    OdpowiedzUsuń
  3. A mój z kolei woli na cienkim cieście;):) mam nadzieję, że będzie Wam smakowało:)

    OdpowiedzUsuń