wtorek, 19 lutego 2013

Kurczak teriyaki

Przepis podpatrzyłam kiedyś w jednym z programów telewizyjnych. Spodobało mi się to, że nie ma w nim dużo tłuszczu a do panierki używa się tylko płatków kukurydzianych. Zarówno mąż jak i synek zajadali się tymi kotlecikami:)



Składniki:
1/2 kg filetu z kurczaka,
3 łyżki sosu sojowego Kikkoman,
łyżeczka ostrych papryczek Chili peperoncini,
szczypta soli,
szczypta pieprzu,
2 łyżki oleju rzepakowego,
1/2 łyżeczki miodu,
2 ząbki czosnku,
2 łyżki octu jabłkowego,
płatki kukurydziane do panierki.

Przygotowanie

Mięso umyć, osuszyć, pokroić w paski. Można wyciąć kilka serduszek za pomocą foremek do ciasteczek. Do pojemnika (ja użyłam próżniowego) wlać sos sojowy, olej i ocet jabłkowy. Dodać papryczki, miód, posiekany czosnek, doprawić szczyptą soli i pieprzu. Wymieszać, włożyć mięso, dobrze wymieszać by mięso pokryło się marynatą. Zamknąć i odstawić na ok. 1,5 godz do lodówki. Ja w pojemniku próżniowym marynowałam 30min. Po tym czasie mięso wyjąć, obtoczyć w pokruszonych płatkach kukurydzianych. Ułożyć na lekko natłuszczonej blasze i piec 10min z każdej strony w temp. 180-200st.
 




Smacznego:)


Przepis dodaję do akcji:

 


Kulinarne inspiracje i nagrody

4 komentarze:

  1. Faktycznie wygląda bardzo , bardzo romantycznie:) Pomysla na uforowanie puree z kartofli w ksztalcie serduszka podkradam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ślicznie wygląda! Bardzo lubię kurczaka w płatkach kukurydzianych :)

    OdpowiedzUsuń