sobota, 15 sierpnia 2015

Malinowa chmurka

Istnieje wiele odmian mali, dzięki czemu możemy cieszyć się tymi owocami aż do późnej jesieni! Ja najczęściej wykorzystuję je do ciast i deserów. Tak też było i tym razem. Kruche ciasto, maliny w galaretce, puszysty śmietanowy krem i słodka, chrupiąca beza. Chłopcy stwierdzili, że to jedno z lepszych ciast jakie zrobiłam:) Mi też baaardzo smakował. Ostrzegam: ciasto wciąga i uzależnia!! :)





Spód:  
  • 3 żółtka, 
  • 150g mąki pszennej, 
  • 100g masła, 
  • 30g cukru pudru, 
  • łyżka cukru waniliowego, 
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia.
Mąkę przesiać wraz z proszkiem do pieczenia. Dodać cukry, żółtka i masło. Posiekać nożem, po czym zagnieść gładkie ciasto. Owinąć w folię spożywczą i włożyć na godzinę do lodówki. Następnie ciastem wylepić dno natłuszczonej i wysypanej bułką tartą formy do pieczenia o wym. 23x33cm. Nakłuć widelcem i piec około 15 minut w temp. 180st. Ostudzić.

Malinowa galaretka:  
  • 600g malin, 
  • 2 galaretki o smaku malinowym, 
  • 3 szklanki wrzątku.
Galaretki rozpuścić we wrzątku i przestudzić. Dodać maliny. Tężejącą masę wylać na przestudzone ciasto. Wstawić do lodówki, by masa całkiem zastygła.

Krem śmietanowy:  
  • 500ml śmietanki 30%, 
  • 250g serka mascarpone, 
  • laska wanilii, 
  • 3 łyżki cukru pudru.
Śmietankę ubić na sztywno z dodatkiem cukru pudru, pod koniec ubijania dodając po łyżce serka mascarpone oraz nasiona wanilii. Masę rozsmarować od razu na cieście.

Beza:  
Białka ubić na sztywno z cukrem. Pod koniec ubijania dodać sypki kisiel. Masę rozsmarować na blasze wyłożonej papierem do pieczenia i natłuszczonej. Posypać płatkami migdałowymi. Piec około godziny w temp. 140st. Ostudzić i wyłożyć na wierzch ciasta. Wstawić na całą noc do lodówki.




Źródło:  Moje wypieki


                                                                Smacznego:))

63 komentarze:

  1. cudownie wygląda, zapisuję sobie i niedługo wypróbuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Moja mama robi przepyszną malinową chmurkę! Uwielbiam :)


    Zapraszam do mnie na nowy post! :)
    http://moskwasworld.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudowna ta chmurka, chętnie bym zjadła kawałek :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniałe ciacho, z chęcią bym zjadła kawałek :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda straaaasznie pysznie! Uwielbiam ciasta z taką warstwą owoców w środku :)
    http://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Te składniki ciasta starcza na blaszkę o jakich wymiarach??

    OdpowiedzUsuń
  7. Pięknie to wygląda! Narobiłaś mi smaku na małą czarną i coś słodkiego ;-) Pozdrawiam i zapraszam w odwiedziny :-) http://wielopokoleniowo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Czy laske wanilii można zastąpić cukrem lub olejkiem waniliowym?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olejek waniliowy odradzam, jednak śmiało można użyć cukru waniliowego lub esencji waniliowej :)

      Usuń
  9. Wow, taaakie apetyczne! Chyba zrobię dla mojego faceta, maliny+krem z mascarpone i beza to idealne połączenie! <3

    OdpowiedzUsuń
  10. Jeszcze nie piekłam, ale wszystko przede mną ;) :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Niebo w gębie ! :) upiekłam raz i z pewnością będę wracać do tego przepisu :) ! ~ PYSZNOŚCI ~ !

    OdpowiedzUsuń
  12. Moja cała rodzina i przyjaciele uwielbiają to ciasto. Dziękuję za przepis. Jest wspaniałe :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Muszę go koniecznie upiec.Kiedyś kawałek kupiłam go w sklepie- bardzo mi smakował.Dziekuję za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Czy można użyć mrożonych malin?

    OdpowiedzUsuń
  15. Chciałam zapytać czy spód nie wychodzi zbyt twardy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, po nałożeniu kolejnych warstw i odstawieniu ciasta na dobę, spód jest idealny:)

      Usuń
    2. Moja córka zamiast malin dała mrożone truskawki, efekt taki sam bo piekła również z malinami. Ciasto z malinami czy truskawkami jest równie pyszne.

      Usuń
  16. Piękne, podkradam przepis.

    OdpowiedzUsuń
  17. Juz robilam,pyszne.Teraz kolejne,tym razem z wisniami!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę:) Z wiśniami również polecam! Pozdrawiam

      Usuń
  18. Super ciasto. Dzisiaj upieczony. Tylko zamiast kisielu dałam maczkę ziemniaczaną. A zimą z wiśniami. Polecam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, bardzo się cieszę, ja też niebawem będę próbowała z wiśniami :)

      Usuń
  19. Ja robilam już kilka razy takie ciasto ale spod zrobilam bez pieczenia..pokruszone ciasta HITy połączone z rozpuszczonym masłem...też bardzo dobrze smakuje.

    OdpowiedzUsuń
  20. a ja upiekłam cienki biszkopt zamiast kruchego

    OdpowiedzUsuń
  21. Czy mrożone maliny mogą być

    OdpowiedzUsuń
  22. Czy piekarnik ma być nagrzany? Pieczenie góra/dół. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zawsze piekę z termoobiegiem, w związku z czym nie nagrzewam piekarnika. pozdrawiam :)

      Usuń
  23. Witam! Czy mogą być truskawki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, mogą być:) Pozdrawiam

      Usuń
    2. A czy zamiast mascarpone mogę dodać inny serek np zwykły biały zmielony, i czy masa również stezeje?

      Usuń
    3. Zwykły biały mielony nie bardzo się sprawdzi. Polecam raczej inny kremowy serek, może być taki naturalny jak na kanapki lub philadelphia :) Wtedy na pewno masa stężeje. Pozdrawiam

      Usuń
  24. czy zamiast migdałów można kokos?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można, jednak zdecydowanie zmieni to smak ciasta. Proponowałabym raczej po prostu pominięcie płatków migdałowych :)

      Usuń
  25. Witam! Czy te migdały się nie spala przy pieczenia przez prawie godzinę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pieczemy w niskiej temperaturze, więc jak widać na moim zdjęciu nic się nie przypaliło:)

      Usuń
  26. Przepyszne ciasto.Robie je poraz drugi tym razem tak, jak przepis nakazuje na kruchym spodzie , bo wcześniej zrobiłam na biszkopcie, także był pyszny 😊

    OdpowiedzUsuń
  27. Witam, chciałam zapytać o ostatni etap czyli beze. Trzeba najpierw nasmarować blaszkę i potem nalozyc papier czy trzeba natłuścić papier po położeniu go na blaszkę ? Głupie pytanie ale to moje drugie ciasto w życiu i chciałabym zeby wyszło 😅

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli używam typowego papieru do pieczenia to natłuszczam tylko blaszkę i kładę papier i wystarczy.
      Jeśli jednak używam papieru śniadaniowego, bo i tak się zdarza:), to wtedy natłuszczam blaszkę, kładę papier, natłuszczam papier i wysypuję cienko np. bułką tartą.

      Usuń
  28. Chyba cos nie tak z proporcja skladnikow bo ciasto kruche tyklo z wierzchu a w srodku karmel Co zrobilam zle -moze za duzo cukru-moze za malo maki?? reszta doskonala.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wygląda mi to tak, jakby ciasto nie było wypieczone. Może za niska temperatura lub za krótko pieczone? Jednak piekarnik piekarnikowi nie równy.

      Usuń
  29. Przepyszne ciasto! Z truskawkami smakuje równie dobrze. Myślę że można wykorzystać różne owoce

    OdpowiedzUsuń
  30. Ile dokładnie pieczesz beze?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od 45-60 minut, czasem szybciej się upiecze, czasem potrzeba więcej czasu :) Ale w niskiej temp. 140st

      Usuń
  31. Mam pytanie w jakiej ilości wody rozpuszczać galaretkę ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W 3 szklankach wrzątku, które są podane w składnikach :) Pozdrawiam

      Usuń
    2. Moja zupełnie nie wyrosła 😞

      Usuń
  32. Zrobiłam - wszystko ok oprócz bezy Ładnie się ubila tylko przy pieczeniu opadła i zmalała Pomocy - ci zrobić żeby ładnie urosła?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A czy na pewno piekła pani tyle czasu co podałam i w niskiej temperaturze? Przyczyną może być zły czas i temperatura pieczenia lub mogła Pani też dodać więcej białek niż podałam w przepisie.

      Usuń
  33. Proszę o pomoc - beza klapa 😞

    OdpowiedzUsuń
  34. Zrobilam,blacha te same wymiary co podane w przepisie ale tego ciasta do wylepienia blachy za malo,w niektorych miejscach zrobily sie dziury i za bardzo spieklo pewnie dlatego ze za cienkie....13 min pieklam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli użyła Pani blaszki o takich samych wymiarach to zapewniam, że ciasta wystarcza, owszem jest bardzo cienkie, ale właśnie takie musi być:)

      Usuń
  35. Ciasto mega tylko galaretka mi nasaczyla ciasto kruche pewnie za szybko wylane mimo to pycha:) reszta idealnie

    OdpowiedzUsuń