środa, 8 kwietnia 2015

Pizza na grubym spodzie

To była pierwsza pizza jaką zrobiłam;)) Później przerzuciliśmy się na pizzę o cienkim spodzie, jednak ostatnio często wracam do tego starego, sprawdzonego przepisu. Taka pizza to świetny dodatek do spotkania ze znajomymi.




Ciasto:
  • 3 szklanki mąki pszennej, 
  • 50g świeżych drożdży, 
  • szklanka letniej wody, 
  • łyżka oleju, 
  • szczypta soli,
  • szczypta cukru.
Mąkę przesiać, wymieszać ze solą, wlać olej. W letniej wodzie rozpuścić drożdże i cukier, odstawić na 5 minut, by drożdże zaczęły pracować. Wlać do mąki, wyrobić ciasto. 
Uformować kulę, przełożyć do miski, przykryć lnianą ściereczką i odstawić w ciepłe miejsce na godzinę. 
Po tym czasie ciasto ponownie wyrobić. Wyłożyć na dno blachy wysmarowaną tłuszczem i wysypaną cienko kaszką manną.

Farsz: 
  • 300 g kiełbasy, 
  • 1 papryka, 
  • 3 ogórki kiszone, 
  • pomidor, 
  • 10 pieczarek, 
  • 300 g żółtego sera, 
  • oregano, bazylia, tymianek, 
  • ketchup.
Wszystkie składniki farszu pokroić w kosteczkę. Ser zetrzeć na tarce o dużych oczkach. Ciasto posmarować cienko keczupem, wyłożyć składniki farszu. Posypać serem i ziołami, ponownie polać keczupem. 
Piec 30 min w temp. 180st.






                                                                    Smacznego:))
 

21 komentarzy:

  1. Nigdy nie robiłam pizzy na grubym spodzie, zawsze na cienkim :-) wygląda pysznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Smakowita pizza, ja jakoś cholera uwielbiam na grubym spodzie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja lubię pizzę grubym spodzie, na cienkim jakoś mi nie smakuje :)
    Fajny przepis, myślę, że w następnym tygodniu będę testować :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale wypasiona pizza :) Prezentuje się rewelacyjnie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam pizzę :) Ja wolę na cieńszym spodzie, ale specjalnie dla dzieci robię troszkę grubszy, bo to właśnie ciasto w pizzy smakuje im najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Taka pizza to prawdziwa "polska pizza :) taka pamiętam serwowana na miescie w pierwszych hmm nie wiem jak te miejsca nazwać bo to nie byly pizzerie, barach z zapiekankami. Uwielbiam i moje juz dorosle prawie dzieci tez. Piekna

    OdpowiedzUsuń
  7. Super :)) co prawda skladniki dodaje wedlug swojego upodobania, ale ciasto... genialne :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Super przepis! Pizza wyszła genialna :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Też polecam, moje dzieci ją uwielbiają:-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wspaniały przepis na pizzę :) Sprawdziłam i polecam
    :)

    OdpowiedzUsuń
  11. świetna :) u mnie z blachy piekarnikowej, więc nie takie grube ciasto ;) a u Ciebie w czym pieczona? =]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że smakowało:) Ja piekę na blasze 25x27cm lub 23x33cm

      Usuń
  12. Bardzo dobry przepis . dodaję do ulubionych ☺

    OdpowiedzUsuń
  13. Spróbowałem przepisu jest naj lepszy jak dla mnie szybki prosty i smaczny polecam

    OdpowiedzUsuń
  14. Dziś robię tą właśnie pizzę... Napiszę potem jak mi wyszła

    OdpowiedzUsuń