poniedziałek, 25 lutego 2013

Kotlety gryczane z sosem pomidorowym

Te kotleciki to kolejny pomysł na urozmaicenie zwykłych mielonych. Tym razem tradycyjne kotlety wzbogaciłam o zdrową kaszę gryczaną, twaróg i pieczarki. Do tego sos pomidorowy, który latem polecam przygotować ze świeżych warzyw:)



Kotlety:
2 szkl. ugotowanej kaszy gryczanej,
20dag mięsa mielonego wołowego,
20dag pieczarek,
cebula,
15dag chudego twarogu,
łyżka posiekanego szczypiorku,
sól, pieprz,
jajko,
olej do smażenia,
bułka tarta do obtoczenia.

Cebulę obrać, drobno posiekać. Grzyby oczyścić, pokroić w kostkę, podsmażyć wraz z cebula na odrobinie oleju. Mięso wymieszać z kaszą gryczaną, pokruszonym twarogiem i podsmażonymi pieczarkami. Dodać jajko, posiekany szczypior,doprawić do smaku. Wyrobić na gładką masę. Formować małe kotleciki, obtoczyć w bułce tartej, obsmażyć na oleju na rumiano ze wszystkich stron.
 
Sos pomidorowy:
puszka krojonych pomidorów,
cebula,
2 ząbki czosnku,
szczypta bazylii,
szczypta tymianku,
sól, pieprz,
olej.
 
Cebulę obrać, drobno posiekać, wraz z posiekanym czosnkiem zeszklić na odrobinie oleju. Dodać pomidory wraz z zalewą. Dusić ok. 10-15min na małym ogniu, mieszając od czasu do czasu. Doprawić do smaku bazylią, tymiankiem, solą i pieprzem.
Kotleciki podawać wraz z sosem.
 


Smacznego:)

3 komentarze:

  1. Kasza gryczana zamknięta w kotlecikach - to mi się podoba!

    OdpowiedzUsuń
  2. Znalazłam Cię przez gotujmy.pl! Niesamowity talent i lekkość w tworzeniu kompozycji! Ja dopiero raczkuję z blogiem kulinarnym, ale mam nadzieję wspiąć się chociaż do połowy tam, gdzie Ty się znalazłaś ze swoim blogiem. Serdecznie pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Agnieszko nawet nie wiesz jaką mi sprawiłaś radość takim komplementem:):) Tym bardziej, że bloga prowadzę od 1,5 miesiąca;):) Dziękuję i życzę Ci samych sukcesów;) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń