czwartek, 16 stycznia 2014

Krokiety ziemniaczane z jajkiem

Czasem zostaje mi od obiadu trochę ugotowanych ziemniaków. Najczęściej robię z nich Pierogi ruskie  albo Podlaskie pierożki idealne na Walentynki:) czy po prostu kopytka. Tym razem jednak zrobiłam z nich krokiety z farszem jajecznym. Danie ma mnóstwo zalet: jest tanie, łatwe w przygotowaniu i sycące. Świetnie sprawdzi się jako danie główne a także jako przystawka. 




Ciasto: 
  • 3/4 kg ziemniaków, 
  • 3/4 szklanki mąki pszennej, 
  • jajko, 
  • łyżeczka słodkiej papryki, 
  • sól, pieprz. 

Ziemniaki obrać, ugotować do miękkości. Przestudzić i zmielić. 
Mąkę przesiać, dodać zmielone ziemniaki, sól, pieprz oraz słodką paprykę. Zrobić dołek, wbić jajko. Zagnieść gładkie ciasto. 
Rozwałkować placek o gr. ok. 1cm, wycinać niewielkie kwadraty.


 Farsz:
  •  4 jajka ugotowane na twardo, 
  • 3 łyżki jogurtu naturalnego, 
  • sól, pieprz, 
  • bułka tarta, 
  • olej rzepakowy do smażenia (użyłam Rapso).

Jajka oskubać i posiekać, zmieszać z jogurtem, doprawić do smaku solą i pieprzem. 
Na kwadraty ciasta nakładać odrobinę farszu, zlepiać. Panierować w bułce tartej. 
Smażyć na oleju rzepakowym na złoty kolor.
Odsączyć na ręczniku papierowym z nadmiaru tłuszczu.











                                                 Smacznego:)

7 komentarzy:

  1. Takich Krokiecików jeszcze nie jadłem - koniecznie muszę wypróbować Twój przepis bo wygląda bardzo smakowicie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja z ugotowanych ziemniaków, które zostały po obiedzie najczęściej robię takie "placki" lub kopytka :) a taka propozycja wydaje się bardzo kusząca! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajny przepis, takich krokietów jeszcze nie jadłam i jestem bardzo ciekawa jak smakują :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja robię czasem z serem żółtym ,pycha.

    OdpowiedzUsuń
  5. U Ciebie nic się nie zmarnuje. Wyglądają super.

    OdpowiedzUsuń