czwartek, 9 stycznia 2014

Sałatka pieczarkowa z curry owinięta szynką

Karnawał wciąż trwa, dlatego warto zaopatrzyć się w przepisy na różne ciekawe i smaczne przekąski. Kiedyś dostałam od mamy przepis na fajną, smaczną i sycącą sałatkę. Spodobała mi się tym bardziej, że mogłam jakoś spożytkować mięso, pozostałe od gotowania rosołu:) Teraz wróciłam do tego przepisu, jednak zmieniłam sposób podania sałatki i owinęłam ją w szynkę. Dzięki temu sałatka jeszcze bardziej nadaje się na wystawną przystawkę.




Składniki:
  • 100g ryżu, 
  • 2 ćwiartki z kurczaka, 
  • 200 g pieczarek, 
  • łyżeczka curry, 
  • 3-4 łyżki majonezu, 
  • sól, pieprz, 
  • olej, 
  • szynka w plastrach.


Przygotowanie


Ryż ugotować w osolonej wodzie, odcedzić i przestudzić. Mięso ugotować - może być takie, które nam pozostało od gotowania rosołu. Ostudzić, obrać i drobno pokroić.
Pieczarki obrać, pokroić w kostkę, podsmażyć na odrobinie oleju.
Wszystko połączyć, doprawić do smaku solą, pieprzem i curry, dodać majonez. Dokładnie wymieszać.
Sałatkę nakładać w szynkę, zawinąć i spiąć wykałaczką.










                                 Smacznego:)

 

6 komentarzy:

  1. Wspaniale podana! Z pewnością smakuje jeszcze lepiej dzięki takiemu otuleniu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniale się prezentuje!
    Robię w sobotę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajny pomysł ! Moja koleżnka miała podobny pomysł / w szynce pasta jajeczna/, ale całość wsadzona w obręcz z wydrążonego świeżego ogórka - wygląda bardzo szykownie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Aniu pomysł Twojej koleżanki jest również bardzo ciekawy;)

    OdpowiedzUsuń