wtorek, 28 stycznia 2014

Pieczone nuggettsy z kurczaka

Dzieci bardzo lubią nuggettsy:) Jednak te najbardziej popularne są dość ciężkie, ponieważ są smażone. Dlatego ja przygotowuję dal mojego synka nuggettsy pieczone, które są o wiele zdrowsze od tych tradycyjnych. Aby mięso było bardziej miękkie najpierw namaczam je w maślance po czym obtaczam w mieszance z płatków kukurydzianych. Tak przygotowane kawałki kurczaka są lekkostrawne i dietetyczne a do tego niezwykle smaczne;) 




Składniki: 
  • 1/2 kg filetu z piersi kurczaka, 
  • 1/2 szklanki maślanki, 
  • 4 szklanki płatków kukurydzianych, 
  • sól, pieprz, 
  • 2 jajka. 

Przygotowanie


Mięso umyć, osuszyć, pokroić w paski. Oprószyć z obu stron solą i pieprzem. Zalać maślanką, przykryć i odstawić na godzinę do lodówki. 
Płatki drobno zblendować, zaś jajka rozkłócić. 
Wyjąć mięso z marynaty, obtaczać kolejno w jajku i płatkach kukurydzianych. 
Ułożyć na lekko  natłuszczonej blasze. 
Piec ok. 10-15 min w temp. 200st.







                                  Smacznego:)

Przepis dodaję do akcji:

Niskokaloryczny styczeń
 

8 komentarzy:

  1. W maślance jeszcze nie robiłam. Muszą byc super delikatne:) Pozdrawiam, mam nadzieję , że sanatorium służy:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę spróbować tej wersji pieczonej!

    OdpowiedzUsuń
  3. Polecam Wam gorąco:) Potravel na razie odzywają się zakwasy, ale mam nadzieję, że zabiegi pomogą:):) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Moje ulubione :) ja dodaję jeszcze do maślanki miód pychota

    OdpowiedzUsuń
  5. takie jedzonko to jest to! pyszności!

    OdpowiedzUsuń