środa, 15 stycznia 2014

Kruche serduszka z orzeszkami i konfiturą

Dzisiaj zapraszam Was na słodko-słone, kruche ciasteczka. Synek uwielbia ciasteczka i już od dawna namawiał mnie, żebym jakieś upiekła. Przygotowałam więc ciasto i zaczęłam szukać po szafkach jakiejś "inspiracji":) Wykorzystałam orzechy włoskie oraz orzeszki ziemne solone, które dostałam do testowania i domową konfiturę z czarnej porzeczki. Ciasteczka świetnie pasują na zbliżające się Walentynki oraz na prezent dla babci i Dziadka;) 





Składniki:
  •  3 jajka, 
  • 3 szklanki mąki pszennej, 
  • 250g margaryny, 
  • szczypta soli, 
  • szklanka cukru, 
  • 2 łyżki cukru waniliowego, 
  • 3 łyżki posiekanych orzechów włoskich (użyłam Kresto), 
  • 3 łyżki posiekanych orzeszków ziemnych solonych (użyłam Kresto), 
  • 300g domowej gęstej konfitury - u mnie z czarnej porzeczki.

Przygotowanie


Mąkę przesiać, dodać sól oraz plastry margaryny, posiekać nożem. Żółtka utrzeć z cukrem i cukrem waniliowym na puszysty krem. Dodać do mąki. Jedno białko ubić na sztywną pianę, dodać do mąki. Wymieszać i zagnieść gładkie ciasto. Owinąć folią spożywczą i włożyć na 30 minut do lodówki.
 Następnie ciasto rozwałkować, wycinać duże serca. W połowie serduszek wyciąć na środku dziurki w kształcie małego serca.
Pozostałe dwa białka ubić na rzadką, lejącą się pianę. Ciasteczka z dziurką maczać w pianie, następnie w posiekanych, wymieszanych orzeszkach. Wszystkie ciasteczka układać na blasze wyłożonej papierem do pieczenia.
Piec około 8 minut w temp. 220st. Ostudzić.
Pełne ciasteczka smarować marmoladą, sklejać ciasteczkiem z oczkiem. 










                                     Smacznego:)


Przepis dodaję do akcji:


Orzech
 

3 komentarze:

  1. Ale pięknie wyglądają! Jak nie domowe. Wręcz idealne ! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Robiłam kiedyś podobne, ale Twoje są zdecydowanie bardziej eleganckie i urocze :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję;) RedHead zapewniam, że są w 100% domowe;):)

    OdpowiedzUsuń