czwartek, 2 stycznia 2014

Ciasto 3 BIT

Na pewno każdy już kiedyś spotkał się z tym ciastem. Pysznym ciastem! Nie wymaga pieczenia, dość szybko się je robi i w błyskawicznym tempie znika z talerzy:) Jedno z najbardziej popularnych i najbardziej lubianych ciast w naszej rodzinie. Ale jak tu nie lubić takiego cuda...






Składniki:
6-7 paczek herbatników, 
puszka masy krówkowej, 
3 szklanki mleka, 
szklanka cukru, 
cukier waniliowy, 
125g masła, 
4 czubate łyżki mąki pszennej, 
5 czubatych łyżek mąki ziemniaczanej, 
4 jajka, 
1/2 l śmietanki 30%, 
5 łyżek cukru pudru trzcinowego Diamant, 
śmietan-fix, 
50g startej czekolada.


 Przygotowanie


Na blasze o wym. 25x36 cm ułożyć ciasno herbatniki, jeden obok drugiego. Posmarować masą krówkową, przykryć kolejną warstwą herbatników. 
2 szklanki mleka zagotować z masłem, cukrem waniliowym i cukrem. Resztę mleka zmiksować z jajkami oraz obiema mąkami. Zagotować. Ciepłą masę wylać na ciasto, przykryć warstwą herbatników i wstawić na godzinę  do lodówki. 
 Śmietankę ubić z cukrem pudrem oraz fixami na sztywno, wyłożyć na ciasto. 
Wierzch posypać startą czekoladą. Przechowywać w lodówce.












                                     Smacznego:)

 Przepis dodaję do akcji:


Ciasta bez pieczenia

19 komentarzy:

  1. Rzeczywiście widziałam to ciasto wiele razy, ale o dziwo nigdy go nie upiekłam... Czas to zmienić, bo wygląda obłędnie! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. To chyba najszybsze ciasto jakie znam, a przy tym najpyszniejsze :) Uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fantastyczne ciacho, baaardzo je lubię :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Moje dzieci uwielbiają :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepyszne! Leżakuje jeszcze w mojej lodówce, zostało kilka kawałków po Sylwestrze. Polecam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Klasyka :) U mnie zwykle środkowa warstwa herbatników zamieniona jest na krakersy. Fajnie przełamuję słodycz całości :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wedelka tez czasem daję jedną warstwę krakersów;)

      Usuń
    2. A jeżeli na środkową warstwę, złożoną z krakersów , wyłoży się ciepłą masę budyniową, to krakersiki się nie rozmoczą zanadto? Są bardziej delikatne od herbatników.



      Usuń
    3. Ja jeśli daję krakersy to raczej na ostatnią górną warstwę, ale myślę, że jeśli damy je w środku to nie zmiękną wcale za bardzo:)

      Usuń
  7. moje ulubione, przepadam za nim :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Tak myślałam, że ciasto to będzie miało wielu zwolenników:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Tak ciacho jest pyszne i łatwe w przygotowaniu :) Jedyna jego wada to błyskawiczne znikanie w niewyjaśnionych okolicznościach ;) Pozdrawiam Ania

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie ma mocnych. Jutro robię
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  11. Aniu niestety ta wada jest widoczna gołym okiem:):)
    Dendrobium gorąco polecam:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Niesamowite pyszności od samego patrzenia aż ślinka cieknie ! Piękny blog ! będę zaglądać bo przepisy i wykonanie rewelacyjne

    OdpowiedzUsuń
  13. Dziękuję, bardzo miło mi to słyszeć:)

    OdpowiedzUsuń