czwartek, 4 lipca 2013

Ucierane ciasto z truskawkami i bezą

Zostało mi trochę truskawek i niewykorzystane białka. Musiałam więc dobrze je spożytkować;) na szybko przygotowałam ucierane ciasto, zasypałam je spora ilością świeżych truskawek. Na koniec wyłożyłam ubitą pianę... Wyszło proste, do tego niezwykle smaczne i soczyste ciasto, nie za słodkie:) Oczywiście zniknęło w błyskawicznym tempie;)




Ciasto:
2 szkl. mąki pszennej,
250g masła lub margaryny,
4 jajka,
szkl. cukru,
2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia.
 
 
Białka ubić na sztywno, pod koniec ubijania stopniowo dodając cukier. Stale miksując, dodawać po jednym żółtku. Mąkę przesiać wraz z proszkiem, powoli wsypywać do ciasta. Na koniec wlać stopione, lekko przestudzone masło.
Ciasto wylać na natłuszczoną i wysypaną bułką tartą blaszkę o wym. 23x33cm.
 
 
 
Ponadto:
1 kg świeżych truskawek,
2 białka,
1/2 szkl. cukru.
 
 
Truskawki umyć, usunąć szypułki, większe przepołowić. Rozłożyć je równomiernie na całym cieście. Piec ok. 45min w temp.180st.
Białka ubić na sztywno, stopniowo dosypując cukier. Pianę wyłożyć na podpieczone ciasto, piec jeszcze ok. 15min w temp. 180st, aż wierzch się zrobi złocisty.
 
 







Smacznego:)
 

Przepis dodaję do akcji:

 
Owoce z sadu i dzialkiTruskawkowy zawrót głowy 2013
 


4 komentarze: