piątek, 19 lipca 2013

Drożdżowe z czekoladą i owocami

    Bardzo lubimy ciasta drożdżowe, jednak po raz pierwszy piekłam je w czekoladowej wersji. muszę przyznać, że wyszło bardzo smaczne, mocno czekoladowe a dzięki owocom soczyste;) Ja użyłam czereśni i resztki truskawek, jakie jeszcze znalazłam w ogródku, ale możecie użyć dowolnych owoców, a nawet dać ich troszkę więcej- około 800g. Podałam z ubitą kremówką...




Inspiracja


Ciasto:
750g mąki pszennej,
100g masła lub margaryny,
2 łyżki kakao,
szczypta soli,
2 jajka,
130g cukru,
100g mlecznej czekolady,
100g gorzkiej czekolady,
310ml mleka,
40g świeżych drożdży,
300g świeżych truskawek,
300 g świeżych czereśni.
 
 
60ml mleka podgrzać, do letniego dodać pokruszone drożdże, odstawić na 5 minut, by zaczęły pracować. Mąkę przesiać wraz z kakao, dodać szczyptę soli i cukier. Wlać rozczyn z drożdży, letnie mleko oraz stopione masło. Dodać rozkłócone jajka. Czekolady połamać na kawałki, drobno posiekać lub zmiksować przy użyciu blendera. Dodać do ciasta, energicznie zagnieść.
Uformować kulę, oprószyć delikatnie mąką, przykryć ściereczką i odstawić w ciepłe miejsce na 1,5 godz.
Następnie ciasto ponownie zagnieść, ułożyć w przygotowanej blaszce o wym. 23x35cm. Owoce umyć, truskawki odszypułkować, a czereśnie wypestkować. Ułożyć na cieście. Odstawić na 30minut.
 
 
 
Kruszonka:
100g masła lub margaryny,
150g cukru,
110g mąki pszennej,
2 łyżki kakao.
 
 
 

Mąkę przesiać wraz z kakao, dodać cukier i posiekane masło. Zagnieść palcami tworząc kruszonkę. Gotową kruszonką posypać wierzch ciasta. Piec ok. 50 minut w temp. 180st.
 
 

 
 
 
 
 


                             Smacznego:)

Przepis dodaję do akcji:
 


Kwaśnie, no właśnie

9 komentarzy:

  1. świetnie wygląda:) też mam w planach zrobienie właśnie takiego drożdżowego ciacha:)

    OdpowiedzUsuń
  2. pycha, nie jadłam jeszcze takiego ciasta :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ha.. Trafiłaś w moje smaki - moje ukochane ciasto drożdżowe, gorzka czekolada i owoce... niebo w gębie ;D

    OdpowiedzUsuń
  4. czekoladowe drożdżowe? nie jadłam nigdy. ale wygląda niesamowicie apetycznie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję. Koniecznie musicie spróbować:) Ja od dzisiaj częściej będę piekła czekoladowa wersję ciasta drożdżowego;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Taki kawałeczek z chęcią bym właśnie spróbowała :) Wygląda pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  7. Drożdżowe w wersji czekoladowej to moja ulubiona wariacja na jego temat.
    Wygląda na wilgotne i bardzo apetyczne. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. I takie jest:):) Paulina to zachęcam do upieczenia;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciasto bardzo nam się spodobało :)
    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=461548920647249&set=a.442679515867523.1073741828.429188163883325&type=1

    OdpowiedzUsuń