niedziela, 14 lipca 2013

Truskawki tiramisu po polsku

Ostatnio rozsmakowałam się w tiramisu z truskawkami. Było już czekoladowe tiramisu z truskawkami, dziś kolej na tiramisu z truskawkami, ale w bardziej polskiej wersji. Zamiast mascarpone użyłam zwykłego sera półtłustego oraz sporej ilości truskawek;) Deser wyszedł tak smaczny, że chłopcy już pytają kiedy następna porcja:)




Składniki:
200g podłużnych biszkoptów,
300g świeżych truskawek,
250g półtłustego twarogu,
100g cukru pudru,
200ml śmietanki 30%,
2 łyżki likieru migdałowego,
100ml świeżo zaparzonej kawy,
10g mlecznej czekolady.


Przygotowanie


Truskawki umyć, odszypułkować. Kilka odłożyć do dekoracji, resztę owoców zmiksować wraz z serem, cukrem i likierem migdałowym przy pomocy blendera.
Śmietankę ubić na sztywno, 2/3 dodać do masy serowej, dokładnie wymieszać.
W szklanym naczyniu ułożyć warstwę biszkoptów maczanych w kawie. Nałożyć połowę masy serowej, warstwę namoczonych w kawie biszkoptów oraz resztę masy serowej. Udekorować pozostałą ubitą śmietanką oraz odłożonymi truskawkami. Całość posypać startą czekoladą. Deser przechowywać w lodówce.







                                Smacznego:)

Przepis dodaję do akcji:

 
Desery z truskawkamiKawa...i co dalej?
 


5 komentarzy:

  1. Bardzo podoba mi się Twoja wersja tiramisu!

    OdpowiedzUsuń
  2. Już klasyczne tiramisu jest pyszne, a to Twoje wygląda jeszcze lepiej: )

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy ten ser półtłusty :) Ja zrobiłam wersję z truskawkami, ale tradycyjnie z mascarpone. Zapraszam
    http://mojezycie-przedslubem.blogspot.com/2013/06/pomys-na.html

    OdpowiedzUsuń