sobota, 20 lipca 2013

Trifle z truskawkami po włosku

Wciąż jeszcze znajduję w ogródku kilka truskawek. Nie ma ich już zbyt wiele, ale szkoda, by się zmarnowały:) Miałam jeszcze kawałek pysznej babki, do tego truskawki, śmietanka i odrobina amaretto. Powstała taka moja wersja włoskiego deseru Trifle...




Składniki:
300g świeżych truskawek,
2 łyżki octu balsamicznego,
1/4 szklanki likieru amaretto,
dowolne ciasto biszkoptowe (u mnie babka) lub biszkopty,
300ml śmietanki 30%,
2 łyżki cukru pudru,
1/2 laski wanilii,
5g startej czekolady.



 
 
Przygotowanie
 
 
Truskawki umyć, odszypułkować i pokroić w ćwiartki. Polać octem balsamicznym, dokładnie wymieszać. Odstawić na 30minut.
Na dno 4 pucharków ułożyć po łyżce truskawek. Śmietankę ubić na sztywno, pod koniec ubijania dodając cukier puder oraz nasiona z 1/2 laski wanilii. Na owoce ułożyć po 2 łyżki ubitej kremówki. Nałożyć po kawałku ciasta, skropić likierem, nałożyć kolejną porcję truskawek, przykryć warstwą śmietanki. Ułożyć kolejny kawałek ciasta, skropić likierem, przykryć pozostałymi owocami i resztą śmietanki. Posypać startą czekoladą.
 
 
 
 
 
                                         Smacznego:)
 
Przepis dodaję do akcji:
 


3 komentarze:

  1. Ach, zazdroszczę tych truskawek! :) Czuję spory niedosyt tych owoców ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Madziu a ja mam ich tyle, że już mi się chce innych owoców;):)

    OdpowiedzUsuń