środa, 17 lipca 2013

Konfitura bananowo-truskawkowa

Kolejny, co prawda troszkę spóźniony, przepis na dżem z truskawek. Nie miałam zbyt wiele czasu na długie gotowanie, dlatego użyłam cukru żelującego, ale zdecydowanie bardziej polecam długie gotowanie bez takich dodatków;) Jednak mimo wszystko dżem wyszedł naprawdę bardzo smaczny:) Chłopacy wyjadają prosto ze słoika;)




Składniki:
1 i 1/2 kg truskawek,
2 banany,
0,7 kg cukru żelującego,
laska wanilii.




Przygotowanie


Truskawki umyć, usunąć szypułki, pokroić w ćwiartki.
Banany obrać ze skórki, pokroić w plasterki. Owoce wymieszać, delikatnie zmiksować blenderem. Dodać cukier żelujący oraz nasiona z wanilii. Dokładnie wymieszać i gotować na małym ogniu ok. 25minut.
Konfiturę przełożyć do słoiczków i szczelnie zakręcić.
Ja dodatkowo pasteryzowałam słoiki około 3 minut.
 
 


                                Smacznego:)

Przepis dodaję co akcji:
 
 

3 komentarze:

  1. oj spróbowałabym teraz, bo na śniadanie mam pyszne placuszki i brakuje mi do nich Twojego dżemu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciągle zadziwiają mnie Twoje pomysły. Rozumiem jednak,że wszystkiego robisz po trochu?
    U mnie nie dalibyśmy rady zjeść tych wszystkich wspaniałych przetworów :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kasiu już podsyłam:):)
    Aniu robię takie porcje jak podaję, my jesteśmy dżemojadki i robię baaaardzo dużo zapasów na zimę...

    OdpowiedzUsuń