niedziela, 15 czerwca 2014

Biscotti - włoskie ciasteczka migdałowe

Tradycyjnie już dołączyłam do akcji Wypiekanie na śniadanie. Tym razem naszym zadaniem właściwie nie było przygotowanie potrawy na śniadanie, lecz na deser;) Pierwszy raz miałam okazję upiec i skosztować typowo włoskich ciasteczek Biscotti z całymi migdałami. Ciastka przypominają nieco sucharki, ponieważ są bardzo twarde, jednak po delikatnym umoczeniu w kawie ciasteczka błyskawicznie miękną i nabierają pysznego kawowego smaku. Ja od siebie dodałam odrobinę cynamonowego akcentu...





 Składniki:
  • 150 g mąki pszennej, 
  • jajko, 
  • 70g cukru, 
  • 100g całych migdałów ze skórką, 
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia, 
  • szczypta soli, 
  • skórka z cytryny, 
  • łyżeczka przyprawy do kawy i deserów (użyłam Kamis). 

Wykonanie


Jajko utrzeć z cukrem na puszystą masę - to bardzo ważny etap! Jajka należy ucierać co najmniej 7 minut. Dodać szczyptę soli oraz świeżo startą skórkę z małej cytryny. Mąkę przesiać wraz z proszkiem do pieczenia, powoli dodawać do ciasta. Chwilę ucierać. Następnie dodać migdały, delikatnie wymieszać szpatułką.
Mokrymi dłońmi uformować coś na kształt dużego batona o wym. 25 x 6cm i ułożyć na blasze wyłożonej papierem do pieczenia.
Piec około 20 minut w temp. 180st. Następnie pokroić na kawałki szerokości około 1,5cm. Piec jeszcze 8 minut. Po tym czasie ciastka obrócić i piec jeszcze kolejne 8 minut.











Wraz ze mną ciasteczka piekli:



                                                                    Smacznego:))

8 komentarzy: