środa, 18 czerwca 2014

Knekkebrød - chleb norweski

Po raz kolejny wzięłam udział w Piekarni Amber. Co prawda coś mi się poprzestawiało (chyba już ze zmęczenia:)) i dodaję nieco spóźniony wpis, bo powinien być wczoraj. Tak czy inaczej chlebki wyszły bardzo smaczne;)) pierwszy raz robiłam samodzielnie coś takiego. Zdecydowanie bardziej przypominają chrupkie pieczywo i smakują naprawdę pysznie!





Składniki:
  • 200ml otrębów pszennych, 
  • 200ml płatków owsianych, 
  • 200ml mąki żytniej pełnoziarnistej, 
  •  200ml ziaren słonecznika, 
  • 200ml pestek dyni, 
  • 100ml siemienia lnianego, 
  • 100ml sezamu, 
  • 30g zarodków pszennych, 
  • 50g żurawiny, 
  • 2 łyżeczki soli,
  • 450ml wody. 

Wykonanie


Wszystkie suche składniki przesypać do miski i wymieszać. Dodać zimną wodę, dokładnie wymieszać, aż składniki się połączą odstawić na około 30 minut.
Następnie masę wyłożyć na blachę wyłożoną papierem do pieczenia.
 Z masy uformować 9 okrągłych cienkich placków.
Piec około 40 minut w temp. 150st.
Ostudzić.




Wraz ze mną w akcji brali udział:


                                                      Smacznego:))

 

13 komentarzy:

  1. Pysznie upieczone, dziękuję za wspólne czerwcowe pieczenie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Magda,
    pysznie upieczone!
    To jest klasyczne chrupkie pieczywo.
    Wpisuję Cię na listę.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajne upiekłaś, takie duże chlebki! Dziękuję za wspólne wypiekanie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Są świetne! Liczę na to, ze za miesiąc również się spotkamy!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ależ fajne okrąglaczki! Następnym razem i u mnie będzie na okrągło :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie szkodzi, ze dzień później dodałaś wpis, wazne że pieklismy wspólnie. Ja u siebie uzupełniłem listę chlebowypiekaczy czerwcowych, a chlebek wyszedł si super.

    OdpowiedzUsuń
  7. o! u Ciebie też okrągłe :)) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Witam, dziś spostrzegłam,że moja lista piekących jest "krótsza", już uzupełniłam o link do słodkości.
    Pewnie dlatego,że , jak piszesz byłaś spóźniona z publikacją. Miło ,że ponownie mogłyśmy się spotkać w naszej piekarni, fajnie jest dzielić się wrażeniami i komentarzami, dzięki czemu poznajemy inne blogi i ich autorów. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  9. Spóźniona dołączam do komentujących : fajnie jest piec razem !
    Pięknie Ci się udały kromeczki:-)
    Pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń