wtorek, 24 czerwca 2014

Truskawkowe pole na kruchym cieście

Mój mąż bardzo lubi owoce zalane galaretką, dlatego zrobiłam takie truskawkowe ciasto, a może raczej deser z dużą ilością owoców pokrytych galaretką. Boki dodatkowo obsypałam zmielonymi orzeszkami w karmelu a wierzch udekorowałam kleksami z bitej śmietany. Ciasto wyszło soczyste, orzeźwiające i naprawdę smaczne;))





Spód:
  • 100g margaryny, 
  • jajko, 
  • 1 i 1/4 szklanki mąki pszennej, 
  • 2/3 szklanki cukru, 
  • 2 łyżki cukru waniliowego,
  • szczypta soli. 

Mąkę przesiać, dodać cukier, cukier waniliowy, sól. Wbić jajko, dodać margarynę. Całość posiekać, zagnieść gładkie ciasto. Owinąć w folię spożywczą i włożyć na godzinę do lodówki. Następnie ciastem wylepić dno tortownicy o średnicy 24cm. Nakłuć widelcem. Piec około 25 minut w temp. 180st. Ostudzić, lecz nie zdejmować obręczy tortownicy!


Masa truskawkowa:
  • 1,5 kg truskawek, 
  • 2 galaretki truskawkowe, 
  • 1/2 szklanki posiekanych orzechów w karmelu, 
  • 4 łyżki konfitury truskawkowej, 
  • 1/2 szklanki śmietanki 30%, 
  • 2 łyżki cukru pudru, 
  • 5 g startej czekolady. 

Galaretki rozpuścić w 3 szklankach wrzątku. Ostudzić. Umyte i osuszone truskawki rozłożyć na zimnym cieście. Zalać tężejącą galaretką. Wstawić do lodówki na całą noc.
Brzegi ciasta oddzielić nożem i zdjąć obręcz tortownicy. Boki ciasta posmarować konfiturą i obsypać zmielonymi orzeszkami. 
Śmietankę ubić na sztywno z cukrem pudrem. Przy pomocy szprycy wycisnąć dekoracyjne rozetki. 
Wierzch posypać zmielonymi orzeszkami oraz startą czekoladą.




Przepis bierze udział w konkursie Fabryka Form.

                                                                          Smacznego:))


Przepis dodaję do akcji:


Lato w pełni!


4 komentarze:

  1. świetny pomysł, wspaniałe ciacho/deser:)

    OdpowiedzUsuń
  2. faktycznie dużo truskawek, ale ja bym się nie pogniewała za taki torcik

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alinko u mnie truskawek pod dostatkiem, więc z chęcią pozbyłam się takiej ilości do jednego ciasta:)))

      Usuń