wtorek, 3 czerwca 2014

Naleśnikowe sakiewki z mięsem

Jeśli znudziły Wam się już tradycyjnie podane naleśniki mam dla Was fantastyczną propozycję;)) Wystarczy nadziać naleśniki Waszym ulubionym nadzieniem i zwinąć je tworząc fantazyjne sakiewki. Ja moje naleśniki nadziałam farszem mięsno-warzywnym. Wyszło smacznie i wyjątkowo;)) 




Naleśniki:
  • czubata szklanka mąki pszennej, 
  • 1 i 1/2 szklanki mleka, 
  • 2 jajka, 
  • szczypta soli, 
  • łyżka oleju rzepakowego. 

Jajka zmiksować z mlekiem, przesianą mąką oraz szczyptą soli i olejem na gładkie ciasto. Odstawić na 30 minut.
Następnie na odrobinie oleju smażyć duże, cienkie naleśniki.


 Farsz:
  • 500g mielonej wieprzowiny, 
  • cebula, 
  • marchewka, 
  • mała pietruszka, 
  • kawałek pora, 
  • 1/2 czerwonej papryki, 
  • 2 łyżki koncentratu pomidorowego, 
  • sól morska z pieprzem (użyłam Kamis), 
  • łyżeczka suszonych pomidorów (użyłam Kamis), 
  • 1/2 łyżeczki ostrej papryki (użyłam Kamis), 
  • 2 łyżki posiekanej natki pietruszki, 
  • szczypior.

Cebulę posiekać, zeszklić na odrobinie oleju, dodać mięso, dusić około 5 minut. Dodać posiekanego pora oraz paprykę i obraną, startą na drobnych oczkach marchewkę oraz pietruszkę. Dodać koncentrat pomidorowy oraz kilka łyżek gorącej wody. Doprawić solą z pieprzem, suszonymi pomidorami oraz ostrą papryką. Dusić około 10 minut na małym ogniu, mieszając od czasu do czasu. Na koniec dodać posiekaną natkę, wymieszać. 
Na środek każdego naleśnika kłaść, trochę farszu, formować sakiewki. 
Na koniec związać szczypiorem. Od razu podawać.














                                                                  Smacznego:))
  

10 komentarzy:

  1. Wyglądają uroczo i bardzo apetycznie:)
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny i szybki przepis :) Mnie kupił :)

    OdpowiedzUsuń
  3. znakomite i efektowne danie na przyjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo mi się podoba:) Kiedyś robiłam z pieczarkami, więc teraz może czas wypróbować twoją propozycję:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Często je robię, wyglądają pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. No musi być pyszne na pewno spróbuje je zrobić 😋

    OdpowiedzUsuń