poniedziałek, 12 maja 2014

Rurki z kremem

Nie wiem jak Wy, ale ja baaaardzo lubię rurki z kremem. Po raz pierwszy postanowiłam zrobić je sama;) Zawsze myślałam, że są bardzo pracochłonne, ale okazało się, że wcale nie;) Chyba najwięcej czasu zajmuje samo zawijanie ciasta na foremki. Ja swoje rurki napełniłam kremem karpatkowym, ale równie pyszne będą z ubitą kremówką jeśli zależy Wam na czasie. ja napełniłam wszystkie rurki od razu i niestety na drugi dzień rurki nieco zmiękły, dlatego radzę, aby nadziewać je tuż przed podaniem:) Rurki są po prostu obłędne!!! Delikatne, eleganckie, idealne na wiele okazji...




Ciasto: 
  • 250g mąki pszennej, 
  • 125 g masła, 
  • 125 g kwaśnej śmietany 12%, 
  • szczypta soli.  

Mąkę przesiać, dodać szczyptę soli, posiekane masło oraz śmietanę. Połączyć nożem, następnie zagnieść gładkie ciasto. Owinąć w folię i włożyć na 30 minut do lodówki.
Ciasto rozwałkować na kształt dużego prostokąta o grubości około 1 mm. Wycinać wzdłuż cienkie wąski paski o szerokości około 1,5 cm.
Foremki na rurki natłuścić, następnie nawijać paski - zaczynając od węższej do szerszej części. Jedną stronę obtoczyć w cukrze. Odstawić na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Piec około 15 minut w temp. 200st. Ostudzić i zdjąć z foremek.

Krem: 
  • 250g masła, 
  • 2 budynie waniliowe (po 40g każdy),
  • 1/2 l mleka, 
  • szklanka cukru pudru, 
  • laska wanilii. 
W 1/2 szkl. mleka rozrobić budynie, resztę mleka zagotować wraz z nasionami z laski wanilii. Na gotujące się mleko wlać rozrobione budynie. Gotować ok. 1 min, aż masa zgęstnieje, ostudzić.
Masło utrzeć na puch, pod koniec dodając cukier puder. Ucierać, aż masa stanie się biała i puszysta, ok. 10min.
Następnie, stale ucierając, dodawać po łyżce zimnego budyniu.
Krem przełożyć do szprycy z długą końcówką i nadziewać nim rurki.






Źródło: Moje wypieki

                                                                 Smacznego;))


Przepis dodaję do akcji:

Piknik majowy

13 komentarzy:

  1. Magda twoje rurki wyszły doskonałe gratuluje >

    OdpowiedzUsuń
  2. Dostałam niedawno foremki na rurki i leżą. Ale zrobię rurki i będą pyszne - jak Twoje :-)


    http://kulinarneszalenstwamaniusi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. No ja bym na pewno na jednej nie skończyła :) Pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  4. Moja słabość :} Uwielbiam a twoje wyglądają tak zachęcająco :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne rurki! Ja też je uwielbiam, czasem zamiast bitej śmietany, nadziewam je kremem karpatkowym i też jest szał :)

    OdpowiedzUsuń
  6. właśnie przymierzam się do zrobienia rurek.znalazłam super przepis.uwielbiam...polecam ciasteczka ''sadlaczki'' niezwykle kruche ciacha do kawy...

    http://gotujenacodzien.blogspot.com/2014/05/sadlaki.html

    OdpowiedzUsuń
  7. jeszcze nigdy nie piekłam rurek :) Po twoim wpisie widzę, że niedługo muszę spróbować! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wyglądają idealnie, gratuluję :)

    OdpowiedzUsuń
  9. mniammm wyglądają wyśmienicie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Idealne :) Moja mama często takie robiła. To smak mojego dzieciństwa :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Genialne te rurki! Muszę i ja spróbować je zrobić :)

    OdpowiedzUsuń