niedziela, 18 maja 2014

Norweskie bułeczki cynamonowe wg Nigelli

Wypiekania na śniadanie ciąg dalszy:)) Znowu dołączyłam do akcji, tym razem do upieczenia mieliśmy drożdżowe bułeczki z cynamonowym nadzieniem wg Nigelli. ja swoje troszkę przerobiłam, ponieważ moje nadzienie jest czekoladowo - cynamonowe. Bułeczki wyszły bardzo smaczne, pięknie wyrosły i co najważniejsze wszystkim bardzo smakowały:)) Na pewno jeszcze nie raz skorzystam z przepisu! 




Ciasto:
  • ok.720 g mąki pszennej, 
  • 45 g świeżych drożdży, 
  • 2 jajka, 
  • 100g cukru, 
  • 100g masła lub margaryny, 
  • 400 ml mleka, 
  • 1/2 łyżeczki soli. 

Mąkę zmieszać z cukrem, solą i pokruszonymi drożdżami. Masło stopić. Mleko rozkłócić z jajkami. Ubijając trzepaczką dodać masło. Mieszanką zalać suche składniki. Zagnieść gładkie ciasto. 
Uformować kulę, włożyć do natłuszczonej miski, przykryć i odstawić na około 30 minut.
Następnie ciasto rozwałkować na kształt prostokąta o wymiarach 50x25cm.


Nadzienie:
  • 100g kremu czekoladowego, 
  • 50 g masła, 
  • 50g cukru, 
  • 1 i 1/2 łyżeczki przyprawy do kawy i deserów (użyłam Kamis), 
  • jajko. 
Krem czekoladowy utrzeć z masłem, cukrem i przyprawą. Masę rozsmarować na cieście. Zwinąć wzdłuż dłuższego boku. Pociąć na około 20 sztuk.
 Bułeczki ułożyć na natłuszczonej i wysypanej bułką tartą blasze o wym. 23x33cm.
Posmarować rozkłóconym jajkiem.
Piec około 30 minut w temp. 180st.








Wraz ze mną bułeczki upiekły:




                                                                     Smacznego:))


Przepis dodaję do akcji:


Piknik majowy

11 komentarzy:

  1. tyle razy przymierzałam się juz do upieczenia tych bułeczek, ale chyba wreszcie MUSZĘ je upiec ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszne :) bardzo je lubimy, porywam kawałeczek na jutrzejsze śniadanie !

    OdpowiedzUsuń
  3. piekłam je kiedyś! jedne z pyszniejszych cynamonowych jakie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczne takie bułeczki, mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale kusicie tymi bułeczkami, trzeba będzie upiec ;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wspaniałe bułeczki:). Już za nimi tęsknie:). Pozdrawiam i dziękuję za wspólne pieczenie:)

    OdpowiedzUsuń
  7. ooo z czekoladą to dopiero musiały być pyszne :) i jaki fajny kształt :) pozdrawiam i dziękuję za wspólne pieczenie:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja też się chyba skuszę, wyglądają przepysznie!

    OdpowiedzUsuń
  9. dobry pomysł z ułożeniem ich bokiem :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Dziękuję:)) I polecam bułeczki, są pyszne!

    OdpowiedzUsuń