czwartek, 15 maja 2014

Ciasto czekoladowo - orzechowe

Kilka lat temu było to jedno z najczęściej pieczonych przez mnie ciast:) Głównie dlatego, że jest łatwe w przygotowaniu, nie ma żadnych wymyślnych składników no i jest bardzo smaczne;)) Niestety przepis mi się zawieruszył i nie pamiętałam dokładnych proporcji. Jakimś cudem niedawno go znalazłam i od razu wzięłam się za pieczenie;) Zniknęło w tak błyskawicznym tempie, że "w locie" udało mi się je uwiecznić;)) Nawet mój synek, który dotąd nie lubił niczego z orzechami, zajadał kawałek po kawałku!




Ciasto:
  • 1 i 1/2 szklanki mąki pszennej, 
  • 1/2 szklanki cukru, 
  • 200 g margaryny, 
  • 2 żółtka,
  • łyżka cukru waniliowego. 

Margarynę utrzeć z cukrem na puszystą masę, dodawać po 1 żółtku. Wsypać przesianą mąkę i cukier waniliowy. Dobrze utrzeć, przełożyć do natłuszczonej i wysypanej bułka tartą formy o wym. 24x27cm.


Masa: 
  • 100g mlecznej czekolady, 
  • czubata szklanka posiekanych orzechów włoskich, 
  • 1/3 szklanki cukru, 
  • 2 białka, 
  • szczypta soli, 
  • 100g czekolady z orzechami, 
  • 2 łyżki śmietany 12%.

Białka ze solą ubić na sztywną pianę, dodać cukier. Wsypać orzechy i rozdrobnioną czekoladę. Dokładnie wymieszać szpatułką. Masę rozłożyć na cieście.
Piec 30 min w temp. 170st. Ostudzić.
Czekoladę połamać na kawałki, wraz ze śmietaną stopić na parze. Polać wierzch ciasta.







                                                                         Smacznego:))

Przepis dodaję do akcji:

Piknik majowy
 

25 komentarzy:

  1. Aż ślinka cieknie! Smakowitości!!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie ciacho to ja chętnie porwę do kawki :) Pasowałoby mi idealnie !

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawe i smaczne ,co wnioskuję po składnikach.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda bardzo smacznie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda naprawdę fantastycznie :) Na pewno jest pyszne ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. O! bardzo fajny przepis :D Ciacho wygląda super!

    OdpowiedzUsuń
  7. takie ciasto to ja chętnie zjem, uwielbiam orzechy więc ciasto na pewno mi będzie smakowało

    OdpowiedzUsuń
  8. mmm... takie kocham najbardziej!

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale fajne ciacho, nie dziwię się że znikało :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wygląda świetnie! ; )
    Super przepis!

    OdpowiedzUsuń
  11. wspaniale wygląda, musi być pyszne

    OdpowiedzUsuń
  12. Dziękuję, cieszę się bardzo, że się Wam podoba;))

    OdpowiedzUsuń
  13. Czy to jest przepis na dużą blachę?

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie. W przepisie podałam wymiary blaszki 24 x 27cm.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaraz biorę się za robotę. Będzie świetna niespodzianka na jutrzejsze imieniny mamy. Zastanawia mnie tylko brak proszku do pieczenia czy jakiegokolwiek spulchniacza. Czy ktoś może mi powiedzieć, czy to błąd, czy takwłaśnie ma być? Nie mam zbyt dużego doświadczenia kulinarnego.

      Usuń
    2. Nie ma żadnego błędu:)) To takie ucierano-kruche ciasto, do którego nie trezba dodawać żadnych spulchniaczy:))

      Usuń
  15. Własnie wcinamy całą rodziną :) Pyszne jest

    OdpowiedzUsuń
  16. Pyszne jest :) dopiero upiekłam a juz pół blachy nie ma ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Zastanawiam się czy ciasto mam upiec razem z masą czy tylko samo ciasto piec 30 min?

    OdpowiedzUsuń
  18. Dziękuję bardzo za odpowiedź muszę wypróbować w ten weekend:)

    OdpowiedzUsuń