sobota, 22 marca 2014

Mus czekoladowy

Niedawno otrzymałam do przetestowania dekorator firmy Tupperware.  Na początek postanowiłam wykorzystać go do udekorowania uwielbianego przez nas musu czekoladowego. Deser ten sprawdzi się podczas każdej okazji, ponieważ lubią go zarówno mali jak i duzi:)




Składniki: 
  • 100g mlecznej czekolady, 
  • 100g gorzkiej czekolady, 
  • 4 jajka, 
  • szczypta soli, 
  • 4 łyżki wody, 
  • 2 łyżki masła, 
  • 1/2 l śmietanki 30%,
  • 125g serka mascarpone, 
  • 3 łyżki cukru pudru.

Wykonanie


Czekolady stopić z dodatkiem wody i masła na parze. Przestudzić. 
Białka ubić ze szczyptą soli i łyżką cukru pudru na sztywną pianę. 
Żółtka utrzeć z 2 łyżkami cukru pudru, dodać przestudzoną czekoladę. Następnie dodać ubite białka. 
Śmietankę ubić na sztywno, dodać serek mascarpone, krótko zmiksować. 2/3 dodać do masy czekoladowej. 
Mus czekoladowy nałożyć do pucharków, udekorować resztą śmietanki. Schładzać ok. 2 godz.











Tak wygląda dekorator Tupperware, który otrzymałam do przetestowania


Pojemność: 350 ml
Wymiary: Ø 11 x 12 cm


Pojemnik jest bardzo elastyczny, przy wyciskaniu składa się w harmonijkę, po czym sam wraca do pierwotnego stanu. Do zestawu należy też 5 różnych końcówek, które można przechowywać w pojemniku, aby ich nie zgubić, co ułatwia dolna pokrywka. Ja na razie użyłam go tylko do udekorowania deseru, jednak dekorator sprawdził się fantastycznie. Masa dała się wycisnąć bez problemu, wychodził taki wzór, jakiego oczekiwałam. Resztę masy zamknęłam w pojemniczku i wykorzystałam później. Jest to bardzo wygodna opcja;) 
Dekorator okazał się bardzo przydatny i wygodny, następnym razem wypróbuję go podczas dekorowania tortu.





                                           Smacznego:))

4 komentarze: