piątek, 28 marca 2014

Diabelskie skrzydełka

Moi chłopcy wręcz uwielbiają skrzydełka! Dlatego od czasu do czasu serwuję im ich ulubione danie;) najczęściej skrzydełka przyprawiam w taki właśnie sposób, są wtedy bardzo pikantne. Do tego mocno je przypiekam. Synek stwierdził, że te skrzydełka są "charakterne":)) 





Składniki:
1kg skrzydełek z kurczaka,
3 łyżki soku z limonki,
łyżeczka bazylii,
łyżeczka oregano,
1/2 łyżeczki tymianku,
1/2 łyżeczki estragonu,
1/2 łyżeczki rozmarynu,
łyżeczka ostrej papryki (użyłam Kamis),
łyżeczka ognistej mieszanki przypraw (użyłam Kamis),
2 ząbki czosnku,
1/2 łyżeczki ziaren kolendry (użyłam Kamis),
6 ziaren jałowca (użyłam Kamis),
1/2 łyżeczki pieprzu młotkowanego z kolendrą (użyłam Kamis),
łyżeczka soli ziołowej (użyłam Kamis).


Wykonanie




Skrzydełka umyć, osuszyć, skropić sokiem z limonki. Wszystkie przyprawy umieścić w moździerzu, dodać drobno posiekany czosnek. Całość dokładnie utrzeć. 
Mieszanką oprószyć mięso z obu stron. Wstawić na około 2-4 godziny do lodówki, a najlepiej na całą noc. 
Następnie mięso ułożyć na blasze i piec około 70-80minut, w między czasie obracając mięso na drugą stronę.







                                                                Smacznego:)

4 komentarze: