środa, 5 czerwca 2013

Sernik na zimno z truskawkami i białą czekoladą

W sklepach zaczynają górować truskawki... W sezonie nie może u mnie zabraknąć sernika z tymi pysznymi owocami. Tym razem mój sernik jest bez spodu za to z bogatym wierzchem:) Do tego duuużo białej czekolady i ani jednego jajka:) Po prostu rozpływa się w ustach...
Przepis pochodzi od Doroty 




Składniki:
500 g twarogu półtłustego,
300 g białej czekolady,
cukier waniliowy lub laska wanilii,
szkl. śmietanki 30%,
łyżka żelatyny,
600 g świeżych truskawek.



Przygotowanie
 
 
 
Twaróg zmielić, utrzeć z cukrem waniliowym lub nasionami wanilii i stopioną na parze, lekko przestudzoną czekoladą. Śmietankę ubić na sztywno, delikatnie zmieszać z masą serową. Żelatynę namoczyć w trosze zimnej wody. Następnie, podgrzewając, rozpuścić. Lekko przestudzić i dodać do masy. Wylać na dno tortownicy o śr. 22cm. Schładzać przez kilka godzin. Przed podaniem udekorować połówkami truskawek.
 
 
 
 
Smacznego:)
 
Przepis dodaję do akcji:
 


11 komentarzy:

  1. jak już pojawią się truskawki to rozpoczyna się przyrządzanie różności z tymi słodkimi owocami w tym jak widać i sernik na zimno. Zapisałem przepis i spróbuje zrobić go w sobotę to będę co miał pałaszować przez dwa dni - dziękuje za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cieszę się, że mogłam Cię zainspirować:) Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. a czy jest jakaś wersja light? bez tej tłustek kremówki??? W wielu przepisach albo mascarpone, które tez jest tłuste albo kremówka :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co do wersji light można użyć gęstego jogurtu naturalnego i troszkę żelatyny, ale wtedy warto też dodać odrobinę więcej cukru.

      Usuń
  4. piękny, naprawde piekny....szkoda że nie moge zamówić dostawy do domu...;) dziekuje za udział w akcji

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja się dzisiaj zastanawiałam co mam zrobić z truskawkami padło na kisiel. Ale teraz wiem co zrobię takie ciasto :) Piękne jest

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda przepięknie po prostu i dla mnie posiada jeszcze jedną ważną zaletę - nie ma nim jajek, ani masła.
    Słońca życzę.

    OdpowiedzUsuń
  7. Dzięki dziewczyny, Sylwia podaj adres to już wysyłam kuriera:):)
    Klaudia ale kisiel też na pewno bardzo pyszny!
    Aniu słońce się bardzo przyda:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda cudnie, musiał smakować bosko!

    OdpowiedzUsuń