niedziela, 2 czerwca 2013

Placek z budyniem i rabarbarem

Kruche ciasto, soczysty rabarbar i pyszny budyń... Takie właśnie ciasto piecze moja mama, nie mogło go więc zabraknąć i u mnie w sezonie rabarbarowym. Ja uwielbiam ten kremowy budyń, gdy ciasto jest jeszcze ciepłe... Możecie użyć dowolnych owoców;)




Składniki:

200g masła lub margaryny,
3 szklanki mąki pszennej,
jajko + 2 żółtka,
1 i 1/4 szklanki drobnego cukru do wypieków,
łyżeczka proszku do pieczenia,
cukier waniliowy,
4 łyżki śmietany 12%,
400g rabarbaru,
2 budynie waniliowe z cukrem,
3 szklanki mleka.


Przygotowanie


Mąkę przesiać wraz z proszkiem do pieczenia, zrobić dołek, dodać jajko i żółtka, wsypać cukry. Dodać posiekane masło oraz śmietanę. Zagnieść gładkie ciasto. 
Podzielić na 2 nierówne części. Mniejszą owinąć folią aluminiową i włożyć do zamrażalnika. Większą częścią ciasta wylepić dno przygotowanej formy o wym. 33x23cm, nakłuć widelcem.  
Rabarbar oczyścić, pokroić w kosteczkę i rozłożyć równomiernie na cieście. Budyń ugotować na mleku, gorący wylać na rabarbar. Na wierzch zetrzeć na tarce o dużych oczkach mniejszą część ciasta.
Piec ok. 45 min w temp. 180st.
Podawać oprószone cukrem pudrem.






                                                                  Smacznego:)
Przepis dodaję do akcji:


16 komentarzy:

  1. Pozwolisz ,że zapiszę ? Rabarbar bardzo lubię ,nawet sam pokrojony i z cukrem...
    Każdy przepis na ciasto wypróbuję :-)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę spróbować jeszcze i tego przepisu, Twoje ciasto wygląda rewelacyjnie :)
    KAsia

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciasto rewelacyjne.Nominuję Cię do Liebster Blog: http://szybkie-gotowanie.blog.pl/2013/06/02/liebster-blog/ :) Zapraszam do zabawy!

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję Wam bardzo:) Aniu ja też uwielbiam rabarbar maczany w cukrze:):) Będzie mi bardzo miło jak wypróbujesz przepis;) Tak samo i Kasia;)
    Weroniko ślicznie dziękuję, ale byłam już kilka razy nominowana:) Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  5. wiosenne, takie domowe.. fajny klimat na zdjęciach:)
    Pozdrawiam i dziękuję za dodanie tego przepisu do akcji rabarbar 2013:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję, cieszę się, że mogłam dołączyć do akcji:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fantastyczny właśnie dziś zrobiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ogromnie się cieszę, że smakowało:)) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Polecam!!! Fantastyczny przepis!

    OdpowiedzUsuń
  10. Może to głupie pytanie, ale... czy śmietana ma być kwaśna, czy słodka? I jeśli kupiłam taką w plastikowym kubeczku - śmietana homogenizowana 12% - to jest odpowiednia?

    OdpowiedzUsuń
  11. Tak, taka jest odpowiednia;) Ja używam kwaśnej

    OdpowiedzUsuń
  12. Ale pięknie wygląda, podkradam przepis i jutro wypróbuję ;))

    OdpowiedzUsuń
  13. Cieszę się;)) Mam nadzieję, że będzie smakowało!

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciasto obłędne, wyjątkowe, dziękuję ;))

    OdpowiedzUsuń