piątek, 25 listopada 2016

Kruche ciasteczka z maszynki

Niedawno otrzymałam od Lidla paczkę:) Były w niej produkty spożywcze oraz maszynka do ciasteczek. Już do dłuższego czasu zastanawiałam się nad jej zakupem, a tu taka niespodzianka! Pierwsza partia ciasteczek zniknęła w tak przerażającym tempie, że nie zdążyłam żadnego z nich uwiecznić na zdjęciu :) Dlatego musiałam upiec je po raz drugi, tym razem synek ochoczo pomagał mi w ich wyciskaniu. Zrobiliśmy tradycyjne, kruche ciasteczka





Składniki: 
  • 125g masła lub margaryny, 
  • 1 i 1/2 szklanki mąki pszennej, 
  • 2 surowe żółtka, 
  • 1/3 szklanki cukru pudru, 
  • łyżeczka proszku do pieczenia, 
  • laska wanilii, 
  • 1 i 1/2 łyżki oleju rzepakowego.
Wykonanie:

Mąkę przesiać wraz z proszkiem do pieczenia i cukrem pudrem. Dodać surowe żółtka, olej, masło pokrojone na kawałki oraz nasiona z laski wanilii. Zagnieść gładkie ciasto. Oderwać małą porcję ciasta, uformować rulon i włożyć do maszynki. Prosto na blaszkę wyciskać ciasteczka o dowolnych kształtach. Piec około 15 minut w temp. 190st.




                                                                                            Smacznego:))

4 komentarze: