sobota, 22 lutego 2014

Sernik Snickers

Rodzinka zażyczyła sobie sernika, jednak miałam zrobić "jakiś inny":))) Od dawna chciałam zrobić sernik Snickers, znalazłam w Internecie dużo różnych przepisów, jednak we wszystkich mi czegoś brakowało. Dlatego postanowiłam zrobić przegląd szafek i stworzyć swoją wersję tego sernika;) Do masy wykorzystałam mleko w proszku, tarte orzechy laskowe, masę kajmakową kakaową, masło orzechowe oraz batony Snickers. Sernik wyszedł przepyszny! Wilgotny, ze słodką kleksową wkładką;) Chłopcy już zamówili następny sernik, tym razem taki sam:)))




Składniki: 
  •  200g herbatników czekoladowych, 
  • 100g masła. 

Masło stopić. Herbatniki zmielić w blenderze na pył. Połączyć z masłem. Masą wylepić dno tortownicy o śr. 24cm. Schłodzić.

Masa serowa: 
  • 750g białego sera, 
  • 5 jajek, 
  • 250g serka mascarpone, 
  • niepełna szklanka cukru pudru, 
  • szklanka tartych orzechów laskowych, 
  • 1/2 szklanki mleka w proszku,
  • 200g kajmaku o smaku kakaowym, 
  • 2 snickersy (każdy po 50g), 
  • 2 czubate łyżki masła orzechowego, 
  • 1/2 szklanki śmietanki 30%, 
  • łyżka przyprawy do sernika i mas serowych Kamis. 

Ser zmielić, wbić jajka, dodać serek mascarpone oraz cukier puder. Zmiksować. Dodać mleko w proszku oraz tarte orzechy laskowe, masło orzechowe i przyprawę do sernika. Na koniec dodać śmietankę, zmiksować do połączenia się składników. Do masy dodać pokrojone drobno batony, wymieszać.
Masę wylać na przygotowany spód. Nakładać łyżeczką kleksy z kajmaku, delikatnie "wtapiając" je w ciasto.
Piec 15 minut w temp. 180st, następnie 60 minut w temp. 150-140 st. Ostudzić w uchylonym piekarniku. 


Polewa:

Wierzch sernika posmarować kajmakiem, posypać drobno posiekanym batonem oraz orzeszkami.










                                                       Smacznego:)


Przepis dodaję do akcji:

Serniki dla Miksera - edycja 1.14

33 komentarze:

  1. Mmmm to musi byc pyszne!!! Chcę kawałek:)

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam serniki a ten ma w sobie dodatkowo wszystko to co uwielbiam czyli mleko w proszku,kremówke i snikersy a jeszcze ten kajmak :)jak nic robie go w przyszłym tygodniu cudo!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja chyba też jeszcze nie widziałam tak pomysłowego przepisu .gdybym go znalazła wcześnie zamiast nutelki teraz bym piekła sernika snickers'a

      Usuń
    2. Bino więc sernik będzie następny w kolejce:)) Nutelka też jest pyszna! Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Serniki chyba nigdy mi się nie znudzą <3. Nie dawno robiłam podobne ciasto :).
    http://eatmemargaret.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. mniam! też robiłam podobne- wyszło obłędnie!!!

    http://tortadellafiglia.blogspot.com/2014/02/sernik-ze-snikersami.html

    OdpowiedzUsuń
  5. Fantastyczny!! też bym taki chciała!

    OdpowiedzUsuń
  6. Robiłam 2 razy i mi taki nie wyszedł. Coś z tym przepisem jest nie tak

    OdpowiedzUsuń
  7. Robiłam ten sernik 2 razy i mi nie wyszedł. Po pierwsze jak dodamy orzechy i snicersy to ser nie jest taki biały tylko kremowy (brudny) po drugie ciasto rośnie ładnie po czym jeszcze ładniej opada. Reasumując zdjęcie nie jest od tego sernika tylko od jakiegoś innego.

    OdpowiedzUsuń
  8. Owszem, sernik nie ma idealnego białego koloru, bo przecież dodajemy snickersy, które są z czekoladą i widać to na zdjęciach. Nie wiem dlaczego pani ciasto opadło, z moim sernikiem nic złego się nie działo. Może otwierała Pani piekarnik w trakcie pieczenia? I zapewniam, że to są właśnie zdjęcia TEGO sernika:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Sernik wygląda pysznie ale czy zamiast tych konserwantów i innych rzeczy nie można dodać zwykłego mleka i budyniu ? Masę kajmakową można zrobić samemu . Kostka masla 0,50krowek i 2 lyzki miodu �� rozpuścić �� tadam gotowe ��

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oczywiście można wybrać taką opcję:) Tylko trzeba liczyć się z tym, że jest bardziej pracochłonna.

      Usuń
    2. Justyna,a w kupionych krówkach to nie ma "tych konserwantów i innych rzeczy"?

      Usuń
    3. masa kajmakowa firmy gostyn zadnej chemi nie ma a krowki z sklepu maja cala jej liste !!! budyn to jedna wielka chemia ! wole juz to mleko w proszku i mase gostynia kajmakowa + kakao , wlansie pieke

      Usuń
  10. Witam serdecznie, zbierałam się z napisaniem komentarza już od grudnia;) ale lepiej późno niż wcale;)
    Sernik?? PRZE PYSZNY!!! Osobiście go robiłam z tego przepisu i wszystko wyszedł idealnie, a zdjęcie, które autorka dała w 100% odzwierciedla wygląd tego pysznego sernika, tak samo prezentował się u mnie :dlatego POLECAM!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  11. Naprawdę bardzo się cieszę, że sernik się udał i że smakował:)) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  12. właśnie piekę ten sernik i mam pytanie , czy pieczemy z termoobiegiem czy bez?
    ja piekę bez termoobiegu i po tym czasie co pani napisała jest jeszcze nie upieczony

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja zawsze piekę z termoobiegiem. Ale sernik nie jest bardzo ścisły, on ma być bardzo wilgotny.

    OdpowiedzUsuń
  14. Witam chciałabym się zapytać czy można w tym przepisie zamienić te orzechy w polewie na jakieś inne ale w taki sposób by smak był podobny? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W marketach są też łatwo dostępne orzeszki w miodzie, smakują prawie identycznie. Można też użyć zwykłych niesolonych orzeszków, solone zaś jednak odradzam.

      Usuń
  15. Wszystko pewnie zależy jakiego sera się użyje. Czy tego z wiaderka czy samemu sie mieli. Pani mieliła twaróg w kostkach? Proszę o info, bo jutro zamierzam zrobić ten serniczek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak pisałam w przepisie, ser zmieliłam sama:)) Zdecydowanie takie serniki preferuję:)

      Usuń
  16. Jakiej firmy sera białego Pani używała? Planuję zrobić to cudo na imieniny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zazwyczaj kupuję w osiedlowym sklepiku w kilogramowym opakowaniu. Szczerze mówiąc nie wiem jaka to firma, Ale można użyć dowolny:)

      Usuń
  17. A mam jeszcze raz pytanie do tego serka. Czy to jest ser śmietankowy czy jakiś tłusty/ półtłusty? Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Soniu ten którego ja używam jest półtłusty. :) Ale śmietankowy tez będzie ok.

      Usuń
  18. wygląda pysznie napewno upieke na święta coś innego , mam pytanie zamiast mleka w proszku może być budyń?? proszę o szybką odpowiedz...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można dać budyń albo po prostu 1/2 szklanki orzechów więcej.

      Usuń
  19. przepis fajny, ale za drogi nie opłaca się go piec lepiej sobie kupić bataon snicers

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie mam maszynki do mielenia. Czy jesli rozdrobnie twarog bkenderem ma to wplyw na jakosc sernika? Wyjdzie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety może wyjść inny, taki "grudowaty", w takiej sytuacji polecałabym po prostu jakiś dobry już zmielony ser we wiaderku :) Pozdrawiam

      Usuń