wtorek, 2 kwietnia 2013

Placek po węgiersku

Mój mąż jest wielkim wielbicielem gulaszu. A połączenie go z plackiem ziemniaczanym to strzał w dziesiątkę! Przepis przyniósł mąż od kolegi z pracy. Gulasz jest przepyszny, odpowiedni gęsty i pikantny a w połączeniu z plackiem bardzo sycący. Do jego przygotowania użyłam oleju rzepakowego, który dostałam do przetestowania;) Idealnie się nadaje, bo nie wydziela żadnego zapachu.



Gulasz:
1kg mięsa wieprzowego gulaszowego,
1/2 kg pieczarek,
1 czerwona papryka,
1 zielona papryka,
przyprawa do gulaszu,
3 łyżki przecieru pomidorowego,
1/2 łyżeczki chili,
łyżeczka vegety,
olej rzepakowy,
łyżeczka mąki,
sól, pieprz.

 
Mięso umyć, osuszyć i pokroić w kostkę, posypać obficie przyprawą do gulaszu i podsmażyć na oleju rzepakowym. Przełożyć do garnka, posypać ponownie przyprawą do gulaszu, zalać wodą  i dusić na małym ogniu. Pieczarki oczyścić, pokroić w dość dużą kostkę, posypać vegetą. Podsmażyć na oleju rzepakowym i dusić ok. 10min. Papryki oczyścić, pokroić w kostkę i podsmażyć na oleju. Wszystko połączyć z mięsem, dodać przecier i chili. Dusić do miękkości, około godziny.  Zagęścić mąką rozkłóconą z wodą. Doprawić do smaku solą i pieprzem.
 
 
Placki:
1kg ziemniaków,
3 jajka,
cebula,
łyżeczka vegety,
łyżka soli,
6 lub więcej łyżek mąki pszennej.
 
 
Ziemniaki i cebulę obrać, zetrzeć na tarce o małych oczkach. Przełożyć na durszlak, by ziemniaki nieco ociekły. Dodać jajka, sól oraz vegetę. Na koniec dodać mąkę, dokładnie wymieszać. Na mocno rozgrzanym oleju rzepakowym smażyć duże placki, z obu stron na rumiano. Na placki nakładać gulasz, złożyć na pół, wierzch także polać gulaszem.
 
 




Smacznego:)

7 komentarzy:

  1. Jak ja dawno nie jadłam placków ziemniaczanych :] Twoje wyglądają, bardzo zachęcająco!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja daję jeszcze kleksa :) z kwaśnej śmietany...no i mięsko jak kto lubi:może być wołowe a nawet drobiowe :)
    pozdrawiam Jola.

    OdpowiedzUsuń
  3. pysznie podane:) bardzo dawno nie jadłam placków ale jak patrzę na Twoje zdjęcia to wyglądają świetnie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję dziewczyny:) Jola ja też często mieszam mięso wieprzowe z wołowiną:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam te placki. Ja gulasz zawsze robię z pręgi wołowej. Musi się wcześniej gotować około 3 godzin do miekkości.

    OdpowiedzUsuń