środa, 6 marca 2013

Mazurek migdałowo-czekoladowy

Dziś zdałam sobie sprawę, że Wielkanoc już za 3 tygodnie! Najwyższa już pora by pokazać Wam moje wielkanocne propozycje. Mazurek jest u nas obowiązkowym ciastem wielkanocnym. Nigdy za nim nie przepadałam, bo zawsze kojarzył mi się tylko z grubą warstwą masy marcepanowej:) Ja postanowiłam trochę poeksperymentować i przekonać moją rodzinkę do tego ciasta. Udało mi się do tego stopnia, że na Wielkanoc muszę piec co najmniej 3 rodzaje mazurków;) Dziś polecam Wam mazurka na kruchym cieście z masą czekoladowo-migdałową...




Inspirację znalazłam tutaj :)

Ciasto:
300g mąki pszennej,
jajko + żółtko,
100g drobnego cukru do wypieków,
200g masła lub margaryny.

 
Mąkę przesiać, dodac cukier, jajko oraz żółtko i posiekane masło. Zagnieść kruche ciasto. Owinąć w folię aluminiową i włożyć na 1/2 godz. do lodówki. Następnie rozwałkować wyłożyć na przygotowaną blaszkę o wym. 25x36cm. Gęsto nakłuć widelcem.
 
 
Masa:
4 jajka,
250g cukru pudru,
200g mlecznej czekolady,
150g płatkow migdałowych,
3 andruty.
 
Jajka ubić z cukrem na puszystą masę. Czekoladę połamać na kawałki i zmiksować za pomocą blendera, dodać do jajek. Dodać płatki migdałowe oraz pokruszone andruty. Wszystko dokładnie wymieszać. Masę wyłożyć na ciasto. Piec ok. 30 min w temp. 180 st.
Przestudzić i polać polewą lub stopioną czekoladą. Dowolnie udekorować.
 
 
 
Smacznego:)
 
Przepis dodaję do akcji:


5 komentarzy: