sobota, 10 września 2016

Ciasto ze śliwkami i kruszonką

Co prawda sezon na śliwki powoli dobiega końca, niestety zdążyłam wcześniej zdradzić Wam tego przepisu. Jednak możecie do niego użyć dowolnych owoców:) Ja wykorzystałam pyszne, żółte śliwki, które dostałam od sąsiadki mojej mamy. Idealnie sprawdziły się w cieście!





tortownica o śr. 26cm

 
Składniki:  
  • 5 jajek, 
  • 2 i 1/2 szklanki mąki pszennej, 
  • 200g masła lub margaryny,
  • szklanka cukru, 
  • 1 budyń waniliowy (40g), 
  • łyżeczka proszku do pieczenia, 
  • 1/2 łyżeczki cynamonu, 
  • łyżka cukru waniliowego, 
  •  szczypta soli, 
  • 500g śliwek.
Miękkie masło utrzeć do białości. Następnie dodać cukier w dwóch partiach i utrzeć na puszystą masę. Dodawać kolejno jajka, po każdym dokładnie miksując masę. Mąkę przesiać wraz z proszkiem do pieczenia i sproszkowanym budyniem. Dodać szczyptę soli oraz cukier waniliowy, po czym, stale ubijając, dodawać stopniowo do ciasta. Ciasto wyłożyć na dno natłuszczonej i wysypanej bułką tartą tortownicy o śr. 25cm.
Śliwki umyć,usunąć pestki i przepołowione owoce ułożyć na cieście, delikatnie je wciskając. Oprószyć cynamonem.

Kruszonka: 
  • 100g masła lub margaryny, 
  • 1 i 1/2 szklanki mąki, 
  •  3/4 szklanki cukru, 
  • łyżeczka cukru waniliowego. 
Wszystko wsypać do miski, palcami razem zagniatać, aż utworzy się kruszonka. Posypać wierzch ciasta.
Piec około godziny w temp. 175-180st.





Źródło: Buduj smak


                                                                           Smacznego:))
 

1 komentarz: