piątek, 18 kwietnia 2014

Wielkanocny koszyczek drożdżowy z instrukcją krok po kroku

W zeszłym roku znalazłam w Internecie przepis na te cuda! Jednak przed Świętami nie było czasu, by się za to zabrać, a potem jakoś już nie było tej świątecznej atmosfery:)) Dlatego w tym roku postanowiłam koniecznie wypróbować ten przepis i upiec drożdżowy koszyk. Gdy po raz pierwszy go zobaczyłam pomyślałam sobie, że czeka mnie przy nim sporo pracy. W rzeczywistości jednak wykonanie tego koszyka zajęło mi jakieś 30minut;)) Oczywiście pomijając proces wyrastania ciasta;) Koszyk jest naprawdę piękną ozdobą świątecznego stołu, ale będzie również wspaniałym świątecznym prezentem. Ponadto może nam posłużyć jako jadalny koszyk do Święconki! 




Składniki:
  • 2 szklanki mąki pszennej, 
  • 1/2 szklanki mleka, 
  • 12,5g świeżych drożdży, 
  • szczypta soli, 
  • 1/4 szklanki cukru, 
  • jajko, 
  • 2 łyżki oleju. 
Wykonanie


Mąkę przesiać do miski, dodać sól. Na środku zrobić dołek. Do dołka wsypać cukier, wkruszyć drożdże i wlać połowę letniego mleka. Delikatnie zasypać mąką. Przykryć lnianą ściereczką i odstawić na 30 minut w ciepłe miejsce.






Następnie dodać olej i resztę mleka. Jajko rozkłócić, połowę dodać do ciasta resztę zostawić. Zagnieść gładkie ciasto. Uformować kulę, przykryć ściereczką i odstawić na 2 godziny, by ciasto podwoiło swoją objętość.
Miskę o średnicy około 20cm po zewnętrznej stronie wyłożyć folią aluminiową. Folię natłuścić a miskę odwrócić "do góry nogami".
Z kawałka ciasta utoczyć trzy wałeczki i spleść je w warkocz - to będzie rączka do koszyka. Z reszty ciasta toczyć małe wałeczki i układać je na misce.






Następnie kolejne wałeczki przeplatać na około miski na przemian, raz przeplatać górą raz dołem.



Na koniec rozwałkować małe kółko i przykleić je na środku miski. Całość posmarować pozostałym jajkiem. Piec około 25minut w temp. 180st.




Zdjąć upieczony koszyk z miski i na środku miski ułożyć rączkę od koszyka. Posmarować rozkłóconym jajkiem. Piec około 10-15 minut w temp. 180st.
Ostudzić i przy pomocy wykałaczek połączyć koszyk z rączką.



Źródło: Śladami słodkiej Babeczki

                                                          Smacznego:))

Przepis dodaję do akcji:

Wielkanocne Smaki - edycja IV

 

3 komentarze:

  1. Śliczny, u mnie w tym roku nie było właśnie czasu, może za rok wypróbuję, bo efekt jest niesamowity, doskonały prezent, kiedy idziemy w odwiedziny, podczas świąt :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciągle jeszcze mam stracha żeby go zrobić :) Pogodnych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
  3. Jaki fantastyczny! Muszę za rok spróbować zrobić :)

    OdpowiedzUsuń