poniedziałek, 28 kwietnia 2014

Schacciata - płaski chleb toskański

Po raz kolejny wzięłam udział w akcji Wypiekanie na śniadanie. Tym razem mieliśmy upiec chleb toskański. Przepis jest bardzo prosty a chlebek puszysty, po prostu idealny! Można do niego dodać różne ulubione dodatki, np. zioła, oliwki, pomidorki, co chcecie:) Ja swój chlebek skropiłam oliwą i posypałam odrobiną estragonu.




Składniki:
  • 450g mąki pszennej, 
  • 125 ml letniej wody, 
  • 30g świeżych drożdży, 
  • 1/2 łyżeczki cukru, 
  • 1/2 łyżeczki soli,
  • 75 ml oliwy z oliwek, 
  • 125 ml zimnej wody, 
  • sól morska (użyłam Kamis). 

Wykonanie



Drożdże wymieszać z letnią wodą i cukrem, odstawić na 5 minut.
Mąkę przesiać, zrobić dołek, wlać rozpuszczone drożdże, dodać sól oraz 2 łyżki oliwy. Wymieszać kolistym ruchem, stopniowo łącząc z mąką. W połowie pracy dodać zimną wodę. Wyrabiać, aż utworzy się zwarta kula.
Ciasto przełożyć na stolnicę oprószoną mąką. Zagniatać około 10-15 minut, w między czasie podsypując odrobiną mąki.
Uformować kulę, ułożyć w natłuszczonej oliwą misce, przykryć ściereczką i odstawić na 2 godziny.
Następnie ciasto lekko przyklepać, przełożyć na stolnicę. Wyrabiać kilka minut i uformować podłużny, cienki placek. Ułożyć go na natłuszczonej blasze i zrobić palcem dołki co 4 cm. Polać resztą oliwy, posypać solą morską.
Piec około 25 minut w temp. 200st.
Przed podaniem skropić oliwą.










                                                                   Smacznego;))
 

4 komentarze: