środa, 9 kwietnia 2014

Ciasto z białek z bananem i bakaliami

Często zostają mi same surowe białka, z którymi nie zawsze wiem co zrobić:) Tym razem, zamiast je zamrozić, przygotowałam smaczne i bardzo łatwe ciasto, a raczej nawet po prostu deser na ciepło:) na dnie blaszki ułożyłam banana oraz bakalie, zalałam ciastem i upiekłam:)) Prawda, że proste?





Składniki:
  • 3 białka, 
  • szczypta soli, 
  • 1/2 szklanki cukru, 
  • 2 łyżki soku z cytryny, 
  • 2/3 szklanki mąki pszennej, 
  • 3/4 łyżeczki proszku do pieczenia, 
  • łyżeczka oleju, 
  • duży banan, 
  • łyżka rodzynek (użyłam Kresto), 
  • łyżka kandyzowanej skórki pomarańczowej (użyłam GoldPack).

Wykonanie


Banana obrać ze skórki, pokroić w plasterki. Ułożyć na dnie natłuszczonej i wysypanej bułką tartą małej foremki - keksówki. Skropić łyżką soku z cytryny. Posypać rodzynkami oraz skórką pomarańczową.
Białka ubić na sztywno ze szczyptą soli. Powoli dodawać cukier oraz sok z cytryny. Dodać przesianą mąkę zmieszaną z proszkiem do pieczenia oraz olej, delikatnie wymieszać. Ciasto przelać na banana. 
Piec około 30 minut w temp. 180st. Wyjąć z formy, ostudzić i oprószyć cukrem pudrem.






                                                                         Smacznego:))
 

6 komentarzy:

  1. Bardzo fajny pomysł często mam dużo białek więc na pewno wypróbuje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny pomysł na ciasto. Jak zostaną mi kiedyś białka, będę pamiętać o tym przepisie.

    OdpowiedzUsuń
  3. pyszota :) idealne ciasto do kawy

    OdpowiedzUsuń