wtorek, 8 kwietnia 2014

Sernik waniliowo - czekoladowy

Podałam Wam już w tym roku przepisy na dwie pyszne babki wielkanocne i mazurka, tym razem mam dla Was przepis na pyszny, warstwowy sernik. Wykorzystałam do niego serek, który otrzymałam do przetestowania od firmy Wieluń.  Sernik składa się z kruchego ciasta i dwóch warstw serowych. Jest puszysty, nie za słodki idealnie komponuje się z filiżanką kawy Jacobs Crema Gold.





Kruche ciasto:
  • 300g mąki pszennej, 
  • łyżka kakao, 
  • szczypta proszku do pieczenia, 
  • 150g brązowego cukru, 
  • łyżka cukru waniliowego, 
  • jajko, 
  • 200g masła lub margaryny, 
  • łyżka likieru amaretto.


Mąkę przesiać wraz z proszkiem do pieczenia. Dodać cukier oraz cukier waniliowy. Zrobić dołek, wbić jajko, dodać posiekane masło oraz likier. Zagnieść gładkie, elastyczne ciasto. Uformować kulę, owinąć w folię spożywczą i włożyć na 30 minut do lodówki. Następnie wylepić dno natłuszczonej i wysypanej bułką tartą blaszki o wym. 27x35cm. Nakłuć widelcem.


I Masa:
  • 500g twarożku kanapkowo - sernikowego (użyłam Wieluń "Mój ulubiony"), 
  • 2 jajka, 
  • 120g brązowego cukru, 
  • 1/2 łyżeczki przyprawy do piernika, 
  • budyń czekoladowy, 
  • 100ml śmietany 18%. 

Jajka utrzeć z cukrem na puszystą masę - około 5 minut. Dodać przyprawę do piernika, budyń, ser oraz śmietanę. Zmiksować na gładką masę. Wyłożyć róznomiernie na ciasto.


II Masa: 
  • 500g twarożku kanapkowo - sernikowego (użyłam Wieluń "Mój ulubiony"), 
  • 2 jajka, 
  • 120g cukru, 
  • 2 łyżki cukru waniliowego, 
  • budyń waniliowy,
  • łyżka kawy rozpuszczalnej jacobs Crema Gold, 
  • 100ml śmietany 18%, 
  • 50 g wiórków czekoladowych.

Jajka ucierać z cukrami około 5 minut. Dodać budyń, kawę rozpuszczalną oraz śmietanę i serek. Zmiksować na gładką masę. Dodać wiórki czekoladowe, wymieszać. Ciasto wylać na pierwszą masę. Piec około 50 minut w temp. 160-175st. Pozostawić na 5 minut w wyłączonym piekarniku po czym wyjąc i pozostawić do ostygnięcia.


Polewa: 
  • 50g masła, 
  • łyżka mleka, 
  • czubata łyżka kakao, 
  • 5 czubatych łyżek cukru.

Wszystko przełożyć do garnka, stopić. Lekko przestudzić i rozsmarować na zimnym serniku. Przechowywać w lodówce.








Serek Wieluń  doskonale nadaje się do przygotowania sernika. Jest bardzo gęsty i nie zawiera żadnych konserwantów, co mi się bardzo podoba;) Ser ma w swoim składzie tylko śmietankę oraz kultury bakterii fermentacji mlekowej. Do tej pory nigdy nie używałam sera z wiaderka, ale ten serek zdecydowanie ułatwia pracę, ponieważ nie wymaga mielenia ani dodatku tłuszczu. Następnym razem wykorzystam go do przygotowania sernika na zimno.


                                                                       Smacznego:))

Przepis dodaję do akcji:

Wielkanocne Smaki - edycja IV

16 komentarzy:

  1. Pyszny serniczek :) do kawki idealny !

    OdpowiedzUsuń
  2. mniam *.* propozycja idealna na Wielkanoc ! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Witaj :) Chciałam Cię poinformować, że nominowałam Twój blog do "Liebster blog award" - szczegóły tutaj : http://www.jakipiernik.blogspot.com/2014/04/liebster-blog-award.html Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Trzy cudowne warstwy tworzą idealną całość :D mniammm

    OdpowiedzUsuń
  5. No całkiem fajna była by ta wymiana :)

    OdpowiedzUsuń
  6. uwielbiam piec serniki a Twój wygląda wspaniale

    OdpowiedzUsuń
  7. O mniam, musiał być pyszny :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Boski sernik, super te warstwy :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda znakomicie, nie powiem :D

    OdpowiedzUsuń