czwartek, 7 listopada 2013

Słodkie paluchy z ziarnami i miodem

Dzisiaj mam dla Was domowe batoniki składające się z dużej ilości płatków owsianych i chrupiących ziarenek. Przypominają kupne batony musli, jednak plusem jest to, że możemy do nich dodać wszystko to co lubimy. Bardzo szybko się je robi i świetnie nadają się do pochrupania w jesienne wieczory:) 





Składniki: 
2 szklanki płatków owsianych,
1/2 szklanki słonecznika,
1/2 szklanki sezamu,
1/4 szklanki pestek dyni,
1/2 szklanki żurawiny,
1/2 szklanki rodzynek,
łyżka masła,
4 łyżki miodu,
1/2 szklanki cukru.


Przygotowanie


Płatki owsiane zrumienić na suchej patelni, aż staną się złociste. Następnie uprażyć słonecznik, dynię i sezam. Dodać do płatków. Dodać rodzynki i żurawinę oraz masło stopione z miodem. Wymieszać.
Cukier z dodatkiem odrobiny wody (około 2 łyżek) skarmelizować na suchej patelni. Gdy zrobi się płynny, dodać do podprażonych ziaren. Wymieszać bardzo dokładnie.
Masę rozsmarować na kwadratowej blaszce o boku 17cm wyłożonej pergaminem.
Pokroić w kwadraty i schłodzić.









                                                Smacznego:)


Przepis dodaję do akcji:

14 komentarzy:

  1. Wyglądają jak sklepowe sezamki :) Bardzo fajny pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  2. no patrz... nawet mam wszystkie - dosłownie wszystkie potrzebne składniki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. idealne na drugie śniadanie:d

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję, a są o wiele lepsze nić zwykłe sezamki, bo mają jeszcze mnóstwo innych ziaren:)

    OdpowiedzUsuń
  5. W sam raz do pracy, żeby nie zajadać się czymś niezdrowym :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zapisuję przepis i na pewno niedługo wykorzystam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję, cieszę się, że mają takie "wzięcie":)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zapomniałas podać źródło przepisu...

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie zapomniałam, bo sama je wymyśliłam. Nie wątpię, że w Internecie są już podobne przepisy, ale ja na żadnym się nie wzorowałam.

    OdpowiedzUsuń
  10. z tą ilością karmelu w ogóle się to nie skleja, jest sypkie...

    OdpowiedzUsuń
  11. O dziwo mi się skleiło i nie było z tym żadnego problemu:):)

    OdpowiedzUsuń