środa, 13 listopada 2013

Sernik z dynią na kakaowym spodzie

Gdy byłam mała zawsze kręciłam nosem, gdy słyszałam, że mama piecze sernika. A teraz, sama piekę go co najmniej raz w miesiącu:):) Na blogu jest już jeden przepis na sernik z dynią, jednak ten jest zupełnie inny. Przede wszystkim ma kakaowy spód, a do masy serowej zamiast cukru dodałam słodzone mleko skondensowane. Do tego oczywiście odrobina puree z dyni i nutka cynamonu oraz wanilii...





Spód:
200g kakaowych herbatników,
100g masła,
łyżka cukru.


Herbatniki zmielić w blenderze na pył. Masło stopić wraz z cukrem, dodać do herbatników i dokładnie wymieszać. Masę wyłożyć na dno tortownicy o śr. 24cm.


Masa serowa:
1 kg półtłustego białego sera,
3 jajka,
300g puree z dyni,
2 żółtka,
500g mleka skondensowanego słodzonego,
3 łyżki mąki ziemniaczanej,
 łyżeczka cynamonu,
laska wanilii,
1/2 szklanki śmietany 18%.



Ser zmielić. Dodać jajka i żółtka oraz zmiksowane puree z dyni. Zmiksować. Wlać mleko skondensowane oraz śmietanę. Na koniec dodać mąkę ziemniaczaną, cynamon oraz nasiona wanilii. Całość dokładnie zmiksować.
Masę wylać na przygotowany spód.
Piec 15minut w temp. 170st, następnie 80minut w temp. 120st. Pozostawić sernik na 10minut w wyłączonym piekarniku. Ostudzić i polać mleczną czekoladą stopioną z kilkoma łyżkami śmietany 30%.






                                     Smacznego:)

Przepis dodaję do akcji:
 

 

13 komentarzy:

  1. dyniowy jest zdecydowanie jednym z najlepszych serników jakie robiłam

    OdpowiedzUsuń
  2. wspaniały :) zjadłabym kawałek takiego serniczka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję:) Chętnych jak zwykle zapraszam:):)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda bosko! Serniki dyniowe są po prostu pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzięki, ja też bardzo lubię serniki z dodatkiem dyni:)

    OdpowiedzUsuń

  6. Serniki pod każdą postacią są moimi faworytami, więc wiem,że ten też podbiłby moje serce i podniebienie :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Czy białka z dodawanych jajek trzeba ubijać na pianę osobno przed podaniem?
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń