środa, 20 listopada 2013

Chlebek z dynią

Piekłam już różne domowe chleby, jednak ten zdecydowanie najbardziej podbił moje kubki smakowe;) Dodatek dyni okazał się strzałem w dziesiątkę! Chleb ma piękny, żółty kolor i bardzo ciekawy smak. Jest lekko słodki (mimo, że prawie bez cukru), ale ziarna słonecznika i sezamu przełamują słodycz. Dla równowagi smakowej i kolorowego akcentu dodałam jeszcze odrobinę żurawiny. 
Dla mnie ten chlebek to numer jeden...





Składniki:
400 g mąki pszennej,
szklanka puree z dyni,
15 g świeżych drożdży,
łyżeczka cukru,
80 ml mleka,
łyżeczka soli,
2 łyżki oleju rzepakowego (użyłam Rapso),
garść słonecznika (użyłam Kresto),
garść żurawiny,
garść sezamu (użyłam Kresto),
mak (użyłam BackMit).


Przygotowanie


Drożdże rozetrzeć z cukrem. Dodać troszkę ciepłego mleka i odstawić na 15 minut, by drożdże zaczęły pracować. 
Mąkę przesiać, dodać zmiksowane puree z dyni, sól oraz zaczyn z drożdży. Wymieszać drewnianą łyżką. Powoli dolewać mleko i zagniatać gładkie ciasto. Pod koniec zagniatania dodać sezam, słonecznik oraz żurawinę i olej. 
Uformować kulę, przykryć lnianą ściereczką i odstawić na godzinę w ciepłe miejsce. 
Następnie ciasto krótko zagnieść. Ułożyć w przygotowanej foremce keksówce. Wierzch posypać odrobiną sezamu, słonecznika i maku. Odstawić na kolejną godzinę w ciepłe miejsce by ciasto podwoiło swą objętość. 
Piec około 25minut w temp. 190st. 










                                            Smacznego:)

Przepis dodaję do akcji:

Śniadania do pracy/szkoły
 

13 komentarzy:

  1. widzę że u Ciebie też dziś domowe pieczywko :) częstuję się Twoją kromką z masłem i zapraszam do mnie na brioszkę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. świetnie wygląda bardzo ładny kolor:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję:) Łucjo, właśnie widziałam, że u Ciebie też dyniowe pieczywo dzisiaj króluje;):)

    OdpowiedzUsuń
  4. a dlaczego aż tyle drożdży

    OdpowiedzUsuń
  5. O mniam, wygląda bosko :) I ten kolor - fenomenalny :)
    A drożdży chyba miało być 15 gram :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dokładnie 15g drożdży:):) Jakiś chochlik mi się wkradł:) Już poprawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda smacznie! Dziękuję za dodanie przepisu do mojej akcji kulinarnej! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Ależ się prezentuje. Co rusz zachwycam się kolorem wypieków i ogólnie posiłków z dyiną w roli głółnej :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Czy to puree ma być z ugotowanej dyni ?

    OdpowiedzUsuń