niedziela, 17 listopada 2013

Ciasto drożdżowe z serem i jagodami

Od dłuższego czasu nosiłam się z zamiarem upieczenia drożdżówki. Jedna nie chciałam by była to taka zwykła, oklepana drożdżówka... Gdy okazało się, że muszę koniecznie zużyć jeden z moich zapasów jagód już wiedziałam, że muszą one się znaleźć w mojej drożdżówce;) Wyszperałam pyszny przepis i zrobiłam ciasto drożdżowe z dodatkiem masy serowej i całej góry jagód. Dzięki masie serowej ciasto drożdżowe nie było suche a jagody nadały letniego klimatu...






Ciasto:
3 i 1/3 szklanki mąki pszennej, 
50g świeżych drożdży, 
1/2 szklanki cukru, 
150g masła lub margaryny, 
4 żółtka, 
łyżka cukru waniliowego, 
szklanka mleka, 
szczypta soli, 
skórka starta z 1 cytryny.


Drożdże utrzeć z łyżeczką cukru. Zalać ciepłym mlekiem, dodać 3 łyżki mąki, wymieszać i odstawić na 15minut, by drożdże zaczęły pracować. Resztę mąki przesiać, dodać wyrośnięty zaczyn oraz żółtka utarte z cukrem i cukrem waniliowym. Dodać szczyptę soli oraz skórkę startą z cytryny. Wyrobić. Na sam koniec dodać stopione, przestudzone masło. Zagnieść gładkie ciasto. Przykryć lnianą ściereczką i odstawić na godzinę w ciepłe miejsce.


Masa serowa: 
600g twarogu, 
3 duże jajka,
250g serka mascarpone, 
1/2 szklanki cukru pudru, 
2 łyżki budyniu waniliowego, 
1/2 laski wanilii, 
600g jagód.


Twaróg zmielić, zmiksować z serkiem mascarpone i żółtkami. Dodać cukier puder, sproszkowany budyń oraz nasiona wanilii. Białka ubić na sztywną pianę, dodać do masy, delikatnie wymieszać. Ciasto rozwałkować na prostokąt o wym. 30x40cm i wyłożyć na przygotowaną blaszkę. Na cieście rozsmarować masę serową, posypać jagodami (mrożone rozmrozić i odsączyć). piec około 40-45minw temp. 170-180st.




                                        Smacznego:)

Przepis dodaję do akcji:

 

6 komentarzy:

  1. Ale bym chciała, żebyś wysyłała mi porcję każdego ciasta które pieczesz... Bardzo.
    Pozdrowienia serdeczne.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale mi narobiłaś apetytu na drożdżówkę z kubkiem ciepłego kakałka :D

    OdpowiedzUsuń
  3. szkoda, że zdjęć nie można zjeść!

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda fantastycznie, musiała być pyszna z tymi jagodami :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję Wam bardzo;):) Aniu muszę nad tym pomyśleć:):) Może znajdę jakieś rozwiązanie:)
    Ola kakao obowiązkowe do drożdżówki:)

    OdpowiedzUsuń