sobota, 16 listopada 2013

Placuszki serowo-dyniowe

Napoczęłam moją ostatnią tegoroczną dynię... Na początek usmażyłam pyszne placuszki serowe z dodatkiem startej i podsmażonej dyni. Do masy dorzuciłam trochę rodzynek i żurawiny oraz nutkę cynamonu i imbiru. Zamiast cukru zaś użyłam miodu. Placuszki wyszły bardzo smaczne, chłopcy zjadali z wielkim apetytem:) 




Składniki:
200g drobno startej dyni,
łyżka masła,
200g półtłustego twarogu,
1/2 łyżeczki imbiru,
1/2 łyżeczki cynamonu,
2 jajka,
3 łyżki miodu,
łyżka rodzynek,
łyżka żurawiny,
6 łyżek mąki pszennej.


 Przygotowanie


Dynię wymieszać z imbirem i dusić około 5 minut na rozgrzanym maśle, aż dynia nieco zmięknie. Ostudzić. 
Twaróg rozgnieść widelcem, dodać miód i żółtka, wymieszać dokładnie. Następnie dodać przestudzoną dynię oraz rodzynki i żurawinę. Na koniec dodać przesianą mąkę oraz cynamon. 
Białka ubić na sztywno, delikatnie zmieszać z masą. 
Smażyć z obu stron na złoto na mocno rozgrzanym oleju.
Podawać np. oprószone cukrem pudrem lub z dodatkiem ulubionej konfitury.






                                                Smacznego:)


Przepis dodaję do akcji:


10 komentarzy: