piątek, 22 listopada 2013

Biszkopt z pierniczkami i kremem budyniowym

Chciałam upiec coś wyjątkowego, ale nie miałam żadnego pomysłu... Postanowiłam zrobić dokładny przegląd szafek. Znalazłam domowe powidła śliwkowe od mamy:) i trochę pierniczków. Zabrałam się więc za upieczenie biszkoptu, i zrobienie pysznego kremu maślano- budyniowego. Ciasto wyszło pyszne i jakoś tak zapachniało Świętami...




Biszkopt:
5 jajek,
150g cukru,
90g mąki pszennej,
90g mąki ziemniaczanej,
czubata łyżeczka proszku do pieczenia,
szczypta soli.


Białka ubić ze szczyptą soli na sztywną pianę. Stale ubijając, stopniowo dosypywać cukier. Następnie dodawać na przemian żółtka oraz mąkę przesianą z proszkiem do pieczenia. 
Ciasto przelać na przygotowaną blaszkę o wym. 25x36cm. 
Piec około 35 minut w temp. 170st. 
Ostudzić i przekroić na 2 części. 


Dodatkowo:
350g pierniczków, 
500g powideł śliwkowych.


Pierwszy blat ciasta posmarować grubą warstwą powideł śliwkowych, następnie ułożyć ciasno pierniczki, jeden obok drugiego.


Krem: 
3/4 l mleka,
3/4 szklanki cukru, 
2 łyżki cukru waniliowego,
3 łyżki mąki krupczatki, 
3 łyżki mąki ziemniaczanej, 
300g masła lub margaryny.


W 1/2 szklanki mleka rozrobić obydwie mąki. Resztę mleka zagotować wraz z cukrami. Na gotujące się mleko wlać rozrobione mąki. Mieszając, gotować, aż masa zgęstnieje. Całkowicie ostudzić. 
Margarynę utrzeć na puch, dodawać po łyżce przestudzonej masy.
3/4 masy rozsmarować na pierniczkach, przykryć drugim blatem ciasta. 
Wierzch posmarować resztą kremu i posypać 50g startej mlecznej czekolady.
Ciasto przechowywać w lodówce. 

Ja dodatkowo ciasto udekorowałam czekoladowymi gwiazdkami i różowym cukrem błyszczącym.






                                      Smacznego:)
 

5 komentarzy: