czwartek, 24 stycznia 2013

Ciasteczka z ziarenkami

Ostatnio trwa u mnie szał na ciasteczka, codziennie są inne:) Najbardziej zadowolony jest z tego mój synek, który uwielbia mi pomagać przy robieniu ciasteczek. Dziś podaję przepis na ciasteczka wykonane w większości przez mojego urwisa:)



Składniki:

10dag margaryny lub masła,
jajko,
5 dag drobnego cukru do wypieków,
25dag mąki pszennej pełnoziarnistej,
3 łyżki mleka,
1/2 łyżki proszku do pieczenia,
1/3 szkl. ziaren słonecznika,
4 łyżki ulubionego dżemu (u mnie jagodowy domowej roboty:)).

Przygotowanie

Mąkę przesiać z proszkiem na stolnicę, dodać cukier, jajko, mleko i posiekaną margarynę. Połączyć składniki nożem, następnie zagnieść kruche ciasto. Zawinąć w folię i włożyć na 30min do lodówki. Następnie ciasto rozwałkować, wycinać ciasteczka o dowolnym kształcie. Ułożyć na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Posmarować cienko dżemem i posypać słonecznikiem. Piec ok. 12-15min w temp. 180st. Ostudzić na kratce.
 


Smacznego:)
 
 
Ciastka na jeden kęs - NAGRODA

1 komentarz: