sobota, 7 września 2013

Jabłecznik z budyniem

Powoli zbliża się już do nas jesień... A jesienią zawsze królują u nas jabłka. I nie może też zabraknąć naszego ulubionego jabłecznika z budyniem według przepisu mojej mamy. Bywało też tak, że piekłam go co tydzień:) Kruche ciasto, dużo jabłek i ciepły budyń, smaki moje dzieciństwa;):)




Ciasto:
4 szklanki mąki pszennej,
szklanka cukru,
3 jajka,
250g masła lub margaryny,
1 łyżeczka proszku do pieczenia.
Mąkę przesiać wraz z proszkiem do pieczenia. Dodać cukier, jajka oraz posiekane masło. Wszystko połączyć, zagnieść ciasto, podzielić na 2 nierówne części. Większą część rozwałkować na przygotowaną blaszkę o wym. 23x33cm, mniejszą zaś owinąć w folię spożywczą i włożyć do zamrażalnika na około godzinę.
Masa jabłkowa:

1 kg jabłek,
2 i 1/2 szklanki mleka,
2 budynie owocowe,
łyżeczka masła,
cukier waniliowy oraz cukier do budyniu.
Jabłka obrać, pokroić w dość duże plastry i ułożyć na cieście. Posypać je cukrem waniliowym. Budynie rozpuścić w 1/2 szklanki mleka. pozostałe mleko zagotować z cukrem, na gotujące się mleko wlać rozrobione budynie. Mieszać, aż masa zgęstnieje. Do gorącego budyniu dodać masło. Dokładnie wymieszać. Gorącym budyniem zalać jabłka. Na wierzch zetrzeć na tarce o dużych oczkach drugą część ciasta.
Piec ok. 50-55 min w temp. 170-180st. 
Zimne ciasto posypać cukrem pudrem.

                               Smacznego:)

13 komentarzy:

  1. tak delikatniutkie i puszyste! wow, na pewno zachwyca smakiem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo fajny przepis! muszę kiedyś tak zrobić z budyniem na jabłuszkach, nie znałam takiego przepisu wcześniej, zawsze dodawałam do bezy budyń, Twoje ciasto wygląda bardzoo apetycznie mmmm

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięknie wygląda. Bardzo delikatnie. Swoją drogą, jabłecznik z budyniem to właśnie mój ulubiony!

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo apetycznie wygląda,pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. wygląda rewelacyjnie. takie lekkie i puszyste:) mniam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję:) ula koniecznie spróbuj:) My uwielbiam jabłecznik w tej wersji:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jabłecznik właśnie w takim stylu gotuję już od dawna - zawsze wychodzi bardzo apetycznie!

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepyszne. A zapach był na całą kuchnię podczas pieczenia. Pozdrawiam serdecznie:) Ola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olu bardzo się cieszę, że ciasto smakowało:)) To nasza ulubiona wersja jabłecznika! Pozdrawiam Magda

      Usuń
  9. Przepis sprawdzony i udało się ciasto. Dziękuję, ale będę się troszkę czepiać szczegółów, które może co dla niektórych są oczywiste. Blaszka chyba powinna być wysmarowana tłuszczem, chyba że to zależy od gustu. Mleko do masy... Budyń rozrabia się według przepisu na opakowaniu czy rozrabiać taką ilością mleka jak w przepisie? Ile czasu potrzeba aby masa w zamrażalniku nadawała się do starkowania. Szczegóły, szczególiki ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Napisałam, że forma ma być przygotowana, czyli niektórzy wykładają ją papierem, inni smarują masłem czy dodatkowo sypią bułką tartą. Dlatego też nazwałam to ogólnikowo. Co do budyniu to ma być rozrobiony w takiej ilości mleka jaką podałam na opakowaniu. Ciasto w zamrażalniku należy zaś trzymać około godziny by było na tyle twarde, by można je łatwo zetrzeć.

      Usuń