piątek, 6 września 2013

Zupa krem z zielonego groszku

Szczerze mówiąc, mój mąż nie jest wielbicielem zup:) Jednak ja i synek bardzo je lubimy. Dostałam od mamy trochę świeżego groszku, który tak ładnie się do mnie uśmiechał, że od razu sobie pomyślałam, iż jest idealny na zupę;) Zrobiłam więc zupę-krem z dodatkiem niezwykle aromatycznej mięty. Szybko się ją robi, a ma mnóstwo witamin, ponieważ groszek zawiera m.in. witaminę B i K oraz kwas foliowy i białko. Ponadto jest lekkostrawny i niskokaloryczny.
I nawet mąż poprosił o dokładkę;)





Składniki:
1 por,
łyżka masła,
1/2 szklanki posiekanej cebuli,
2 szklanki domowego bulionu drobiowego,
300g świeżego groszku,
pęczek świeżej mięty,
łyżeczka soli,
1/4 łyżeczki pieprzu.
Przygotowanie
Por oczyścić i bardzo dokładnie umyć, by wypłukać ze środka cały piasek. Następnie pokroić w kostkę i podsmażyć na łyżce masła. Dodać cebulę.
Dusić ok. 10 minut, aż warzywa zmiękną. Wlać bulion, wsypać wyłuskany groszek. Zagotować i dusić ok. 8 minut na małym ogniu.
Dodać umytą i posiekaną miętę, doprawić do smaku solą i pieprzem.
Przelać do blendera i zmiksować na krem.
Zupę rozlać do talerzy, udekorować kleksem z kwaśnej śmietany.





                                         Smacznego:)

Przepis dodaję do akcji:


3 komentarze:

  1. Wygląda niezwykle apetycznie! Wprawdzie robię zupę krem z zielonego groszku ale bez pora i mięty. Następnym razem wypróbuję Twoją wersję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. zupy krem są rewelacyjne, przepadam za nimi!
    łatwe, pożywne i smakowite.
    a Twoja - na pewno też zachwyca smakiem.

    OdpowiedzUsuń
  3. Daktyle- spróbuj!!
    Karmelitka dziękuję, ja tez bardzo ja lubię;):)

    OdpowiedzUsuń