wtorek, 3 września 2013

Chleb wielozbożowy

Już jakiś czas temu przekonałam się, że pieczenie chleba wcale nie jest trudne, a daje tyle radości i satysfakcji, że zrobiło się je samodzielnie;) Kilka przepisów już Wam podałam, dzisiejszy chlebek składa się z mąki pszennej oraz żytniej i płatków owsianych. Ponadto wzbogaciłam go o słonecznik i siemię lniane oraz otręby pszenne. Wyszło smacznie, zdrowo i przede wszystkim domowo:):)




Składniki:
250g mąki pszennej,
250g mąki żytniej,
1/3 szklanki płatków owsianych,
1/3 szklanki otrąb pszennych,
2 łyżki ziaren słonecznika (użyłam Kresto),
2 łyżki siemienia lnianego (użyłam Kresto),
łyżeczka soli,
1/2 łyżeczki cukru,
25g świeżych drożdży,
łyżeczka octu jabłkowego.
 
 
Przygotowanie
 
 
W misce zmieszać przesiane mąki, płatki owsiane, słonecznik, siemię lniane, sól i cukier. Drożdże rozpuścić w 1,5 szklanki letniej wody. Stale mieszając, powoli wlewać drożdże do suchych składników. Wyrabiać, aż składniki dobrze się połączą. Skropić octem jabłkowym i dobrze zagnieść.
Uformować kulę, przykryć ściereczką i odstawić na 30min w ciepłe miejsce.
Następnie wyrabiać ciasto jeszcze przez 5 minut i ułożyć w przygotowanej foremce keksówce. Delikatnie skropić letnią wodą i odstawić jeszcze na 20minut.
Ponownie skropić wodą i wstawić do nagrzanego piekarnika.
Piec ok. 50 minut w temp. 190-200st.
 
 



 





                             Smacznego:)


1 komentarz: